۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۳۷۲۰۲
صمدزاده:

رسانه ها در گام دوم انقلاب قدرتمند و نقطه زن شوند

رسانه ها در گام دوم انقلاب قدرتمند و نقطه زن شوند
استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه رسانه ها باید قدرتمند و نقطه زن شوند، گفت: رسانه ابزاری قدرتمند در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی صمدزاده پژوهشگر و استاد دانشگاه، امروز در نشست علمی «رسانه ها و پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی» که در پژوهشکده فرهنگ و مطالعات انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: یکی از رکن‌های مشخص در بیانیه گام دوم انقلاب مفهومی با عنوان منازعه است.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی قریب به 20 سال مسؤول ایجاد امنیت در منطقه بود، ادامه داد: متاسفانه امروز نه تنها در حوزه داخلی بلکه در عرصه منطقه ای نیز روایت صحیح و متقنی درخصوص نفوذ منطقه ای خودمان در دست نداریم.

صمدزاده ادامه داد: ما قدرت منطقه ای را کسب کرده ایم اما در رسانه ای کردن این مهم بسیار ضعیف بودیم به حدی که تا قبل از شهادت سردار سلیمانی مردم نسبت به وجود این قدرت دچار شک و تردید بودند. اگر کسی سند چشم انداز 20 ساله را مطالعه کند در می‌یابد که تنها هدف محقق شده همان نفوذ منطقه ای است که توسط سردار دلها محقق شد.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه رسانه در تحقق بیانیه گام دوم باید خود را با این برنامه همگام و همراه کند، اظهار داشت: یکی از رسالت های رسانه شناخت نسل ها و پیوند آنان با یکدیگر است.

وی با اشاره به اینکه صحنه نبرد تنها در عرصه نظامی نیست، اظهار داشت: جنگ 33 روزه حزب الله یک جهش بود که با بعد شناختی صورت گرفت یکی از دانشگاه های آمریکا حدود 16 هزار نکته درباره نبرد حزب الله با رژیم صهیونیستی استخراج کرد که بخش عمده آن به حوزه شناختی بر می گردد.

صمدزاده با اشاره به اینکه دشمن نسبت به فعالیت های منطقه ای ایران اقدامات مهمی انجام می دهد، گفت: متاسفانه مردم از وقایع منطقه و نقش ایران اطلاع کافی ندارند و نمی دانند که دشمن به دنبال نقطه زن کردن اقدامات جمهوری اسلامی ایران است.

استاد دانشگاه ادامه داد: امروز دشمن با استفاده از فناوری های نوین در حوزه علوم شناختی و استفاده از هوش مصنوعی در کنار رسانه ها نواقص را شناسایی می کند و با تمرکز و اقدام هوشمندانه در آن بستر نقطه قوت را در افکار عمومی به یک نقطه ضعف تبدیل می کند.

وی افزود: برای مثال در عملیات اخیر که سیلی سختی به آمریکا بود ما دیدیم که رسانه دشمن در کمتر از چند ساعت با شناسایی نقطه ضعف و آن اشتباه غیر عمد کل ماجرا و پیروزی راهبردی ایران را تغییر داد.

صمدزاده در پایان خاطرنشان کرد: حوزه رسانه ای برای حفظ دستاوردها و تداوم این نهضت مبارکی که اتفاق افتاده نیازمند یک بازنگری جدی در حوزه شناختی است ما نمی توانیم توان موشکی داشته باشیم اما توان رسانه ای نداشته باشیم در گام دوم انقلاب بدون داشتن توان رسانه ای نمی توانیم به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب دست یابیم./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات