۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۳۷۲۶۴
حجت‌الاسلام عباسی مطرح کرد؛

جایگاه هنر در تبلیغ دین

جایگاه هنر در تبلیغ دین
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی همدان گفت: لازمه تبلیغ مؤثر این است که یک مبلغ خود را در تمامی زمینه های موجود علمی، پژوهشی و هنری آماده کند.

حجت‌الاسلام داود عباسی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت استفاده از روش‌های نوین در تبلیغ دین مبین اسلام به مبلغان، بیان کرد: این درست است که تبلیغ چهره به چهره از قدیم‌الایام تاکنون توانسته خدمات فراوانی را به اسلام برساند اما شرایط کنونی نیازمند روش‌های نوین تبلیغی است.

وی تصریح کرد: زبان رسانه زبان تبلیغ است و وجود هنر در این زمینه نقش بسزایی دارد، در حال حاضر یک مجموعه تلویزیونی از چندین منبر در جامعه مؤثرتر عمل می‌کند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی همدان گفت: برخی از آثار هنری همچون سریال امام علی(ع)، شیار 143 و این‌گونه آثار هنری توانسته نتایج بسیاری را در عرصه فرهنگ دینی در جامعه ایفا کند.

وی با بیان اینکه مبلغان باید از زبان هنر در امر تبلیغ معارف دین استفاده کنند خاطرنشان کرد: مبلغان باید در کار تبلیغی خود زمانی را برای پخش فیلم‌های مؤثر قرار دهند و قطعاً جوانان و نوجوانان در این زمینه استقبال از خود نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام عباسی اظهار داشت: مبلغان نباید از کنار هنر به‌راحتی عبور کنند برای مثال رهبر معظم انقلاب چقدر به مسئله هنر و شاعران اهمیت می‌دهند و زمانی از وقت خود را با شاعران سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: زبان هنر دارای ابعاد گسترده است، مبلغان باید به‌اندازه توان و استعداد درونی به زبان هنر مسلح شوند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی همدان در پایان یادآور شد: لازمه تبلیغ مؤثر این است که یک مبلغ خود را در تمامی زمینه های موجود علمی، پژوهشی و هنری آماده کند./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات