۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۶۳۷۲۷۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

حضور اجتماعی بانوان باید با حفظ عفاف و حجاب همراه باشد

حضور اجتماعی بانوان باید با حفظ عفاف و حجاب همراه باشد
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: حضور اجتماعی بانوان در جامعه اسلامی با حجاب، حیا و عفاف صحیح و مورد توجه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران دوشنبه در اجتماع فاطمی کوثر هدایت در ساری با تسلیت ایام فاطمیه، حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین الگو برای جامعه بشری معرفی کرد و گفت: باید تلاش کنیم در کنار عزاداری ها، معرفت فاطمی نیز در جامعه ما بیشتر تقویت شود.
 
وی با بیان این که اخلاق، رفتار، عبادت، حجاب و عفاف بانوان ما در جامعه اسلامی باید فاطمی باشد، افزود: بهره گیری از سیره عملی آن حضرت به طور حتم عامل رشد و تعالی معنوی جامعه خواهد بود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا (س) تنها برای بانوان کشورمان بلکه برای همه زنان عالم الگو است، خاطرنشان کرد: ابعاد مختلف سیره عملی آن حضرت در زندگی فردی و اجتماعی باید از سوی متولیان دینی و فرهنگی بیشتر برای جامعه تبیین و تشریح شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی از حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان بانویی ساده زیست یاد کرد و با بیان این که آن حضرت در چنین فضایی توانستند فرزندانی همچون امام حسین (ع)، امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت ام کلثوم (س) را پرورش دهند، گفت: بانوان جامعه اسلامی باید در مدیریت خانواده آن بانوی نمونه اسلام را الگوی خود قرار دهند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز یکی از بهترین راه‌های رشد و تعالی خانواده در جامعه اسلامی، الگوپذیری از سیره فاطمی است، تصریح کرد: امروز همه توان دشمن در جهت تضعیف بنیان خانواده در نظام اسلامی به کار گرفته شده است.
 
امام جمعه ساری با بیان این که بانوان نقش بسیار مهم و کلیدی در تعالی معنوی خانواده‌ها بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید در تربیت و پرورش فرزندان خود از سیره فاطمی بهره‌مند شوند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که بانوان نقش مهم و محوری در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی بر عهده داشتند، گفت: زمان شناسی، وظیفه شناسی و بصیرت بسیاری از بانوان در جامعه اسلامی بسیار پررنگ و اثرگذار بوده است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که بانوان حتی در هشت سال دفاع مقدس نیز حضور پررنگ و اثرگذاری داشتند، افزود: نقش بانوان در تدارکات پشت جبهه و بسیج نیرو‌ها در کنار مردان بسیار پررنگ بوده است.
 
وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که حضور اجتماعی بانوان در جامعه اسلامی با حجاب، حیا و عفاف صحیح و مورد توجه است، خاطرنشان کرد: دشمنان می‌کوشند با تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب، بانوان را در مسیر دیگری هدایت کنند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات