۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۳۷۳۷۶
امام جمعه موقت بیرجند:

حضرت زهرا با تمام وجود از نظام اهل بیت حمایت کرد

حضرت زهرا با تمام وجود از نظام اهل بیت حمایت کرد
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه حضرت زهرا(س) با تمام وجود از نظام اهل بیت(ع) حمایت کرد، گفت: ما نسبت به حق چهار وظیفه ایمان، عمل، تبلیغ و نشر حق و یاری حق را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین مختاری، امام جمعه موقت بیرجند در مراسم سوگواره یاس نبوی و جمع عزاداران سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند اظهار داشت: انسان‌ها با رفتار و کردار خود خوشبختی و یا بدبختی را رقم می‌زنند و سعادت و شقاوت در اختیار ما است.

وی گفت: خداوند متعال انبیا و اولیا را برای آشنایی ما با فرمول‌های عزت و عزیز شدن قرار داده تا فریب چیزهای پوچ را نخوریم؛ عزت یزیدها و صدام‌ها پوچ بوده اما عزت انبیا و اولیای الهی ماندگار و آرامش بخش است.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: عزت حضرت زهرا(س) خدایی بوده و خریدنی نیست و امروز دل‌ها و جان‌ها متوجه ایشان است؛ حضرت زهرا(س) دختر نمونه برای پیغمبر و همسری نمونه برای حضرت علی(ع) بوده است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه سراسر زندگی ائمه اطهار(ع) طهارت، پاکی و عبودیت است، تصریح کرد: اگر نسبت به واژه حق و حقیقت قصور نکنیم اوج می‌گیریم و اگر با واژه باطل ارتباط بگیریم نیز سقوط می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به خوشبختی باید از نردبان حقیقت بالا برویم ولی اگر به نردبان باطل بالا رفتیم سقوط می‌کنیم، ادامه داد: دشمنان همواره می‌خواستند از راه باطل به خوشبختی برسند اما سقوط کردند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه حضرت زهرا(س) با تمام وجود از نظام اهل بیت(ع) حمایت کرد، گفت: ما نسبت به حق چهار وظیفه ایمان، عمل، تبلیغ و نشر و گسترش حق و یاری حق داریم.

حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: باید حق را با معیار عقل، فطرت و قرآن بشناسیم و بپذیریم؛ بسیاری از انسان‌ها حق را شناخته اما به آن عمل نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما متاسفانه از فرهنگ اسلامی فاصله گرفتیم و فرهنگ ما این اقتضا را دارد که فساد، حرص، طمع و بداخلاقی در کشور باشد و شاهد شلوغی راهروهای دادگاه باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: امروز نظام اسلامی امانت شهدا، انبیا و اولیا و امام راحل در دست ما است و وظیفه داریم نسبت به آرمان‌های انقلاب بی تفاوت نباشیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات