۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۳۷۴۲۷
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبرداد؛

برگزاری 40 پروژه پژوهشی در ارتباط با فقه سیاسی و ولایت فقیه

برگزاری 40 پروژه پژوهشی در ارتباط با فقه سیاسی و ولایت فقیه
حجت الاسلام والمسلمین لک‌زایی از برگزاری برگزاری 40 پروژه پژوهشی در ارتباط با فقه سیاسی و ولایت فقیه خبرداد و گفت: در حوزه آموزش نیز آماده انتقال تجارب خود هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)» بزرگداشت پنجاهمین سال تدریس ولایت فقیه توسط امام خمینی(ره) در حوزه علمیه نجف، پیش از ظهر امروز در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی در این نشست اظهار داشت: ما از چهارسال پیش به این مسأله رسیدیم که باید مباحث مربوط به ولایت فقیه و مردم سالاری را ترویج و تبیین کنیم، چراکه هر نظریه ای برای این که به خوبی اجرا شود باید پشتوانه علمی و دانشی آن نیز پیوسته به روز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امام خمینی(ره) در درس ولایت فقیه خود در نجف می‌ فرمودند که این جا مجال بحث تفصیلی نیست و بر طلاب و فضلای حوزه است که این مسأله را دنبال کنند و الحمدلله در این چند سال قدم های خوبی برداشته شده و در چند بخش برنامه هایی برگزار شده و برخی هم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی آماده انتقال تجارب خود در این زمینه به مراکز دیگر است، گفت: در حوزه مباحث آموزشی تلاش کرده ایم تا موضوع فقه حکومتی و همین طور دیگر جوانب بحث ولایت فقیه از جمله فلسفه سیاسی، کلام سیاسی، تفسیر سیاسی قرآن، اخلاق سیاسی و از جمله خود فقه سیاسی در مقاطع ارشد و دکتری اجرا شود.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: دانشگاه باقرالعلوم(ع) در مقطع ارشد فقه سیاسی دانشجو می‌ پذیرد و برای دکتری نیز در مرحله پایان اقدامات هستیم و همین طور برگزاری دوره های تربیت مربی ولایت فقیه نیز برگزار می‌ کنیم که سرفصل های آن نوشته شده و برای اخذ مجوز به شورای عالی حوزه رفته است.

استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) یادآور شد: در بخش پژوهش نیز 40 پروژه در حال پیگیری است که از جمله تهیه درس نامه های ولایت فقیه برای مقاطع سطح دو، سه و چهار است که در این قسمت عمدتا پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه فعالیت های خوبی داشته است و همچنین شبکه ای از نخبگان علمی در این موضوع وارد کرده ایم./1330/ج

ارسال نظرات