۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۳۷۴۵۷

جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا از دیدگاه علمای برجسته اهل‌سنت کردستان

جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا از دیدگاه علمای برجسته اهل‌سنت کردستان
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان دیدگاه خود را نسبت به جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت فاطمه زهرا(س) تنها دختر پیامبر بزرگ اسلام(ص) بوده که معصومه و از درجه عصمت برخوردار بود و در میان تمام مخلوقات عالم، برترین مخلوقات و اگر نور پاک ایشان نبود و قدم به هستى نمی‌‏گذاشت بدون تردید خداوند متعال دیگران را خلق نمی‌کرد.

مردمان استان کردستان در سالروز شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) یکپارچه عزادار و سوگوار بودند؛ علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان، ضمن تاکید بر الگوپذیری از سیره حضرت زهرا(س) «توجه به جایگاه، آشنایی با سبک زندگی، ساده‌زیستی و اخلاق حضرت فاطمه زهرا(س) را تکلیفی برای مسلمانان عنوان کردند.

توسعه و ترویج سیره عملی و اخلاقی حضرت فاطمه(س) در جامعه

ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج، به جایگاه و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره و اظهار داشت: هر اندازه از مقام، منزلت و پاکدامنی حضرت فاطمه(س) سخن بگوئیم، باز هم نتوانسته‌ایم بزرگی و فضیلت دختر مبارک رسول اکرم(ص) را بیان کنیم.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در قناعت، سخاوت، معنویت، عرفان، خودسازی، عبادت، طاعت در تمام کره خاکی نمونه بودند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیامبر اسلام(ص) در مورد حضرت فاطمه(س) فرموده «فاطمه قطعه و پاره تن من است و هر انسانی که او را دوست داشته باشد من را دوست داشته و هر کس من را دوست داشته باشد خدا دوست می‌دارد» این معنای درجه و فضیلت حضرت فاطمه(س) است.

وی گفت: پیامبرگرامی اسلام(ص) فرموده نخستین کسی که در قیامت به من ملحق و وارد بهشت می‌شود حضرت فاطمه(س) است.

ماموستا رستمی با بیان اینکه پیامبر بزرگ اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) را اهل بهشت و بزرگ زنان بهشت خوانده است، خاطرنشان کرد: در میان زنان چهار زن ایمانشان تکمیل شده که یکی از آنان حضرت فاطمه(س) بوده که از لحاظ اخلاقی، شخصیتی، کمک به نیازمندان، تربیت و تعلیم خانواده الگوی تمام زنان دنیا بوده است.

امام جمعه سنندج بر توسعه و ترویج سیره عملی و اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: صفات و ویژگی‌های اخلاقی حضرت زهرا(س) الگویی بی‌نظیر برای تمامی انسان‌ها بوده که مسیر سعادت و روشنی را به مردم نشان می‌دهد.

حضرت فاطمه دارای ارزش و مقام بزرگی میان اهل تسنن است

ماموستا محمدامین راستی، عالم برجسته اهل‌سنت و امام جمعه موقت سنندج با تسلیت سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه الزهرا سلام الله اظهار داشت: جایگاه و منزلت حضرت فاطمه(س) پیش پیامبر اسلام(ص) بسیار والا و همیشه ایشان را ام‌ابیها نام می‌برد.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) در دین اسلام جایگاه بسیاری رفیعی داشته و به‌ویژگی‌های متعددی ممتاز است، افزود: حضرت فاطمه(س) دارای ارزش و مقام بزرگی میان اهل تسنن است.

امام جمعه موقت سنندج توجه به‌ویژگی‌های اخلاقی و سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) در مسیر زندگی فردی را بهترین و روشن‌ترین راه برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی دانست و تصریح کرد: جایگاه حضرت زهرا(س) در طول تاریخ اسلام و بشریت جایگاه ابدی و جاودانه بوده و باید همه بانوان به سمت الگوگیری از شخصیت و سبک زندگی این بانوی دو عالم سوق داده شوند.

وی اخلاص، ایمان، پاکدامنی، عفاف، مجاهدت در مسیر اسلام و ترویج ارزش‌های متعالی آن، تربیت دینی فرزندان، شجاعت و بسیاری از شاخصه‌های نمونه را از جمله ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا(س) برشمرد و گفت: زنان جامعه باید مهمترین اولویت زندگی را فرزندپروری بر اساس آموزه‌های دینی قرار داده تا جامعه سالم داشته باشیم.

ماموستا راستی به فرمایشات حضرت محمد(ص) در رضایت از حضرت زهرا(س) اشاره و یادآور شد: رسول خدا(ص) فرموده که هر کس او را «فاطمه زهرا(س)» به خشم آورد من و خدا را به خشم آورده و هر کس او را دوست بدارد، مرا دوست داشته و دشمن او، دشمن من و خدا است.

حضرت فاطمه زهرا اسوه همه زنان جهان است

ماموستا عبدالرحمن خدایی عالم برجسته اهل‌سنت و امام جمعه بانه به جایگاه و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره و اظهار داشت: زبان از گفتن مقام و منزلت این بزرگوار قاصر است و هر چه در مورد ایشان گفته شود، همانند قطره‌ای از دریا است.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) دختر پیامبر بزرگ اسلام(ص) بود که بارها خدمت پیامبر اسلام رفته و نبی اکرم(ص) جلوی حضرت فاطمه(س) بلند و احترام خاصی برای ایشان قائل بودند و او را ام‌ابیها خواندند.

امام جمعه بانه با بیان اینکه سبک زندگی حضرت زهرا(س) در حفظ اساسی بنیان خانواده مورد توجه قرار گیرد، گفت: امیدوارم همه بانوان کشور و استان کردستان عزت، کرامت و دینداری و پاکدامنی حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی زندگی خود قرار داده و از شخصیت و سیره این بانوی بزرگ اسلام تبعیت کنند.

ماموستا خدایی یادآور شد: حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه همه زنان جهان و از نظر عفت و پاکدامنی آنقدر نمونه است که او را عصمت کبری گفته‌، بنابراین زنان مسلمان اگر پیرو این بانوی گرامی هستند، باید در عصمت به ایشان تأسی کنند.

ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه در جامعه به‌خوبی شناسانده شود

ماموستا مصطفی شیرزادی، عالم برجسته اهل‌سنت و امام جمعه مریوان با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی تمام زنان عالم است اظهار داشت: باید زنان مسلمان با تاسی از سیره حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) در مسیری که کوثر عالم، مصباح آن بوده گام بردارند.

وی افزود: مادران و زنان جامعه اسلامی باید همیشه به حضرت فاطمه زهرا(س) اقتدا کرده و ببینند که ایشان در زندگی خود، چگونه همسر و مادری بودند و کارهای ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهند.

امام جمعه مریوان با تاکید بر اینکه ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه به‌خوبی شناسانده شود، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در عصمت، عفت، عفاف و حجاب باید الگوی همه بشریت باشد.

ماموستا شیرزادی با بیان اینکه در کتاب‌های اهل سنت روایات زیادی از رسول اعظم(ص) در شأن و جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) آمده است، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در سایه کمالات و فضایل الهی بدان جا رسید که پیامبر(ص) ایشان را در جایگاه کرامت نزد خود قرار داد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات