۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۳۷۴۸۴

برگزاری نمایشگاه با محوریت ولایت فقیه در دانشگاه باقرالعلوم

برگزاری نمایشگاه با محوریت ولایت فقیه در دانشگاه باقرالعلوم
حجت الاسلام روستاآزاد از برگزاری نمایشگاهی با محوریت ولایت فقیه در دانشگاه باقرالعلوم(ع) خبرداد و گفت: 10 نشست علمی نیز در این رابطه در مجامع علمی برگزار می‌ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)» بزرگداشت پنجاهمین سال تدریس ولایت فقیه توسط امام خمینی(ره) در حوزه علمیه نجف، پیش از ظهر امروز در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که این همایش به همت قطب نظام سیاسی و میز ولایت فقیه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شده است، اظهار داشت: مسؤول قطب نظام سیاسی خود حجت الاسلام والمسلمین واعظی و مسؤول میز ولایت فقیه نیز حجت الاسلام والمسلمین لک‌زایی هستند.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: هرجا یاد امام باشد یاد معنویت، خداخواهی و استقامت و همه فضائل خواهد بود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب عشق به خمینی عشق به همه خوبی ها است.

حجت الاسلام روستاآزاد یادآور شد: همه هویت ما وابسته به حضرت امام(ره) است گرچه ما هم در شناخت امام و هم در ترویج فرهنگ امام خمینی(ره) کوتاهی کرده ایم و امیدواریم با برگزاری این همایش بتوانیم تا حدی دین خود را به این شخصیت بزرگ و فرزانه ادا کنیم.

وی با تأکید بر این که امام خمینی(ره) هرگز در برابر طاغوت سر خم نمی کرد، گفت: ایشان مکتبی راه انداخت که یکی از رویش های آن سردار شهید سلیمانی است و همچنین جملات و تدریس ولایت فقیه ایشان توانست تاریخ منطقه و جهان را تغییر بدهد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در خصوص پنجاهمین سال تدریس ولایت فقیه 10 نشست را در میز ولایت فقیه طراحی کردیم که در مجامع علمی و مدارس علمیه برگزار می‌ شود و همچنین نمایشگاهی در دانشگاه باقرالعلوم(ع) با موضوع ولایت فقیه راه انداخته ایم و مسابقه کتاب ولایت فقیه را برگزار کردیم که بیش از 1500 نفر در این مسابقه شرکت کردند.

وی عنوان کرد: در کنار مصوبات دیگر میز ولایت فقیه، یکی از اقدامات بسیار مؤثری که قطب نظام سیاسی در این یکی دو سال طراحی کرده، برگزاری نشست های تخصصی ولایت فقیه با موضوعاتی از جمله نسبت نظام ولایت فقیه با دیگر نظام ها، کارآمدی ولایت فقیه، مقایسه ولایت فقیه با حکومت های دیگر بوده است./1330/ج

ارسال نظرات