۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۳۷۴۸۵
عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین هشدار داد؛

خطر عرفی انگاری مساله ولایت و امامت از سوی برخی جریان های حوزوی

خطر عرفی انگاری مساله ولایت و امامت از سوی برخی جریان های حوزوی
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی با بیان این که طلبه تراز انقلاب همگام با انقلاب حرکت می کند، نسبت به خطر عرفی انگاری مساله ولایت از سوی برخی جریان های حوزوی هشدار داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شاخصه های طلبه تراز انقلاب گفت: طلبه تراز انقلاب همان گونه انقلاب اسلامی به سمت جلو حرکت می کند، او نیز همگام با انقلاب به سمت جلو حرکت کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: در این مدت چهل ساله نظام اسلامی مشکلات نظامی، سیاسی و فرهنگی فراوانی را تجربه و با آنها مبارزه کرده و می توان گفت در تمامی آنها نیز پیروز شده و دشمن را عقب رانده است؛ بنابراین بدون شک طلبه تراز انقلاب هم بایستی آنچنان قوی باشد که نگذارد دشمن در بعد علمی، اجتماعی و سیاسی در جامعه رسوخ کند.

وی با بیان این که طلبه انقلابی بایستی مدافع دین و مکتب اهل بیت(ع) باشد، تأکید کرد: دلیل تشکیل حوزه علمیه تربیت عالمان و دانشمندانی است که بتوانند از مکتب اهل بیت(ع) دفاع، شبهات وارده را دفع و شیطان ها را از اذهان مردم دور کنند؛ بنابراین از طلبه انقلابی انتظار می رود مدافع دین و مکتب اهل بیت باشد.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امروزه تنها قدرتی که به نام اسلام و حامی اسلام و در دنیا به نام حکومت دینی معروف است، جمهوری اسلامی است که به دست توانای مراجع تقلید، دانشگاهیان و مردم به وجود آمده و توانسته دشمن را از خانه خود بیرون و دست دشمن را از اقتصاد، صنعت و فرهنگ کوتاه کند و طلبه تراز انقلاب فردی است که نگذارد دشمن دو مرتبه به اقتصاد، فرهنگ، دین و مکت اهلبیت و فکر مردم دست انداری کند.

وی اضافه کرد: به عبارت دیگر طلبه تراز انقلاب باید بداند چگونه دست دشمن را از دلها بیرون کند و شبهات را پاسخ دهد و بتواند از نظام اسلامی دفاع کند و مردم را قانع سازد؛ طلبه تراز انقلاب باید افکار دشمن را بشناسد و فراتر از آن بداند این افکار چه اهدافی را دنبال می کنند و آنها را به مردم معرفی کند.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با تصریح بر این که فرمایشات رهبر معظم انقلاب سرلوحه مسؤولان حوزه علمیه است اما در حوزه علمیه نیروهای خطرناکی فعال هستند، تبیین کرد: برخی در حوزه علمیه می خواهند مسأله امامت و ولایت را امری عرفی جلوه دهند نه الهی، که چنین موردی یک خطر در حوزه علمیه است زیرا نشان می دهد در حوزه علمیه افرادی که مسیر اشتباه می روند، وجود دارد.

وی اضافه کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه انقلابی ماندن حوزه علمیه موجب شد بسیاری از نهادهای حوزوی همانند مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حتی طلاب به عنوان بدنه حوزه علمیه در زمینه انقلابی ماندن حوزه علمیه فعال شوند و نگذارند تفکری که می خواهد الهی بودن تفکر دینی را دفع کند، گسترش پیدا کند و حتی تفکری که به دنبال ایجاد نفاق در میان شیعه و اهل تسنن بود، همچنین تفکری که تلاش می کرد وضعیت علمی حوزه را ضعیف نشان دهد، به حاشیه رانده شوند.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: براساس تحقیقاتی که بنده انجام داده ام، سیزده قدرت از درون حوزه علمیه برای تخریب آن فعالیت می کنند که طرفداران حوزوی حسن بصری، و تفکری که تلاش می کند مرجعیت به حاشیه رانده شود از آن موارد است؛ به صورت کلی دشمن از جهات مختلف به دنبال ضربه زدن به حوزه علمیه بود اما فرمایشات رهبر معظم انقلاب موجب شد که تمامی آنها به حاشیه رانده شوند البته کار فرهنگی زمان بر است؛ اما در مجموع می توان گفت تا امروز فعالیت های مناسبی برای انقلابی ماندن حوزه های علمیه صورت گرفته است./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات