۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۳۷۵۰۲
به میزبانی دانشگاه امیرالمؤمنین؛

چهارمین کنفرانس بین المللی زبانشناسی برگزار می شود

چهارمین کنفرانس بین المللی زبانشناسی برگزار می شود
سودانی از برگزاری چهارمین کنفرانس بین المللی سالانه بررسی مسائل جاری زبان ها، زبان شناسی، ترجمه و ادبیات عرب به میزبانی دانشگاه امیرالمؤمنین خبر داد.
ناصر سودانی، قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری چهارمین کنفرانس بین المللی سالانه بررسی مسائل جاری زبان ها، زبان شناسی، ترجمه و ادبیات عرب به میزبانی دانشگاه امیرالمؤمنین خبر داد و گفت: کنفرانس ۱۲ و ۱۳ بهمن ماه سال جاری و از صبح تا شب برگزار می‌شود البته کنفرانس مزبور دومین کنفرانسی است که از سوی دانشگاه میزبانی می‌گردد.

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین با بیان اینکه سال گذشته و در همین بازه زمانی شاهد میزبانی دانشگاه از کنفرانس بودیم، عنوان داشت: افتتاحیه چهارمین کنفرانس روز شنبه (۱۲ بهمن ماه) ساعت ۸:۳۰ در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اهواز «امانیه - خیابان لقمان - نبش خیابان سقراط» با حضور مهمانان و مدعوان صورت می‌گیرد.

سودانی در رابطه با انتخاب زمان همایش تصریح کرد: انتخاب زمان برگزاری همایش در ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی صورت گرفت تا مهمانان خارجی با فضای انقلابی و وحدت ملی مردم شریف ایران آشنایی پیدا کنند.

وی افزود: امسال بیش از ۸۰۰ مقاله خارجی به دبیرخانه ارائه شد که از این تعداد ۴۰۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت هر چند انتظارمان بر آن است که بیش از ۲۰۰ مدعو برای شرکت در کنفرانس حضور پیدا کنند.

سودانی با اشاره به جوسازی و ایران ستیزی در ماه‌های اخیر خاطرنشان کرد: مهمان‌هایی از ۵۰ کشور خارجی حضورشان در کنفرانس را اعلام کرده بودند، اما با ایران سیتزی‌هایی که صورت گرفت صد مهمان حضورشان را قطعی کردند و سایر مهمانان که عدم حضورشان را اعلام کردند، حتی بلیت و ویزا تهیه کرده بودند.

وی با بیان اینکه کنفرانس به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی برگزار می‌شود، اظهار داشت: آخرین تحولات زبانشناسی در کنفرانس بررسی می‌شود که یکی از محور‌های مورد بحث، زبانشناسی قرآن کریم و متون قرآنی و دینی است.

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین تأکید کرد: بسیار امیدوار هستیم تا با میزبانی از چنین کنفرانس هایی، ایران را به عنوان یک قطب در زمینه آخرین تحولات زبانشناسی مطرح کنیم.

سودانی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت کنندگان افزون بر حضور مجدد، اشخاصی را برای شرکت در کنفرانس معرفی کردند، ادامه داد: این حضور گویای رضایت کامل مهمانان از برخورد مسؤولان و مردم ایران است، حال آنکه مهمانان می‌توانند با هزینه‌هایی که دانشگاهایشان پرداخت می‌کنند در کنفرانس‌های مختلف شرکت کنند با این حال ایران را انتخاب می‌کنند.

وی بیان داشت: سال گذشته شیفتگی مهمانان به حضور مجدد در ایران اسلامی و استان خوزستان و کلانشهر اهواز به حدی بود که خود اساتید مدعو، مبلّغ همایش در دانشگاه‌های سطح جهان شدند.

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی جاذبه علمی و فرهنگی فوق العاده‌ای برای شرکت کنندگان کنفرانس دارد، گفت: هزینه شرکت کنندگان از سوی دانشگاه‌های مدعوان پرداخت می‌شود و یک ریالی از بیت المال هزینه نمی‌شود./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات