۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۳۷۵۰۵
عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین:

مباحث انقلابی باید در متون درسی حوزه گنجانده شود

مباحث انقلابی باید در متون درسی حوزه گنجانده شود
حجت الاسلام محبی با بیان این که برای انقلابی ماندن حوزه علمیه باید از مدارس علمیه شروع کرد، خواستار گنجانده شدن مباحث انقلابی در متون درسی حوزه شد.

حجت الاسلام علی محبی اشنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت ایام چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تبیین شاخصه های حوزه انقلابی پرداخت و گفت: حوزه ای انقلابی است که طلبه هنگام ورودش روحیه انقلابی خود را حفظ کند و یا آن را افزایش دهد و برای انقلابی ماندن حوزه علمیه باید از خود مدارس شروع شود.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مدیران مدارس علمیه باید همان گونه که در زمینه متعالی کردن شخصیت علمی و اخلاقی طلاب تلاش می کنند برای حفظ و افزایش روحیه انقلابی در میان طلاب نیز باید تلاش کنند و برای آن نیز زمان اختصاص دهند.

وی با اشاره به معنای روحیه انقلابی گری گفت: روحیه انقلابی یعنی در وجود طلبه انگیزه همراه بودن با انقلاب و پیروی از رهبر معظم انقلاب که سکان دار انقلاب است وجود داشته باشد؛ مباحث انقلابی باید در متون درسی حوزوی گنجانده شود زیرا نسل های جدید از فعالیت های انقلابی که در گذشته صورت گرفته اطلاعی ندارند بنابراین باید زندگی امام خمینی(ره) و گذشته انقلاب برای آنها تشریح شود.

استاد حوزه علمیه قم در زمینه فعالیت های صورت گرفته برای انقلابی ماندن حوزه عملیه گفت: تمامی نهادهای حوزوی به صورت یک پارچه در زمینه انقلابی ماندن حوزه تلاش های فراونی انجام داده اند و چنانچه مشاده می شود برخی شعارهای انقلاب به واقعیت رسیده است اما در حد قانع کننده نیست گرچه نباید فعالیت های صورت گرفته را نادیده گرفت.

وی گفت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، در گام دوم باید محکم تر از گام اول قدم های خود را برداشت و چنین موردی انجام نمی شود مگر این که جبهه مقاومت قوی تر شود و راه شهیدان ادامه پیدا کند؛ البته مهم ترین شاخصه حوزه انقلابی پیروی از رهبر معظم انقلاب است زیرا بهترین فردی که شعارهای انقلاب را می شناسد رهبر معظم انقلاب است./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات