۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۶۳۷۵۶۹
مهندس جوادی:

مراقب باشیم در مسیر ساخته شده توسط‌ دشمن قرار نگیریم

مراقب باشیم در مسیر ساخته شده توسط‌ دشمن قرار نگیریم
در جامعه فعلی یک عده به عَمد به دنبال فراموش شدن «دو مصداق یوم‌الله» هستند و عده‌ای به خطا در این مسیر گام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهندس جواد جوادی از فعالان و پژوهشگران علوم اسلامی یادداشتی درباره آتش زدن کتاب هاریسون منتشر کرد.

متن این یادداشت که در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته، بدین شرح است:

آتش زدن کتاب «اصول طب داخلی هریسون» توسط آقای تبریزیان با واکنش‌های متعددی مواجه شد. انتشار فیلم آن، در این زمان شبه‌برانگیز است.

آتش زدن کتاب هاریسون، طبق گفته آقای تبریزیان «چند سال پیش» و طبق اظهار نظر شاگردان ایشان «سه سال پیش» رخ داده است.

کانال تلگرامی BBC فارسی، این فیلم را بعد از «چند سال»، در جمعه ۴ بهمن، با تیتر «ویدئویی از آتش زدن کتاب اصول طب داخلی هریسون توسط یک روحانی در ایران» منتشر کرد.

در داخل ایران، بخش‌های مختلف نظام از آن تبری جستند و همه یک صدا گفتند «ما به عِلم احترام می‌گذاریم» و صدا و سیما نیز آن را به صورت پر رنگ پوشش داد.

با توجه به این که BBC خبرهایی از این دست را، «در لحظه» منتشر می‌کند چرا این خبر را الان منتشر کرد؟
اگر به بخش «ناظران می‌گویند ...» سایت «بی بی سی» نگاه کنیم دو مطلب را می‌بینم که روی آن تمرکز شده است:اول: «صدا و سیما و اخبار جعلی درباره انتقام سخت» دوم: «چند نفر در نماز جمعه آیت‌الله خامنه‌ای شرکت کردند» ویژگی مشترک هر دو، آن است که «این دو واقعه کوچک بوده»

اما در داخل عده‌ای، «سقوط هواپیمای اکراینی» را در مرحله اول و «انتصابات در انتخابات» را در مرحله دوم مطرح کردند تا «دو واقعه» کوچک شمرده‌‌ و فراموش شود، یکی «مراسم تشییع فرمانده سپاه قدس» و دیگری «زدن پایگاه عین‌الاسد».

این عده، بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در نماز جمعه که فرمودند:

«مراسم تشییع فرمانده سپاه قدس» و «زدن پایگاه عین‌الاسد» دو مصداق یوم‌الله است و این که فرمودند «عدّه‌ای به تبع و هدایت تلویزیون‌های آمریکایی و رادیوهای انگلیسی سعی کردند این قضیّه (سقوط هواپیمای اکراینی) را به نحوی آرایش بدهند که ماجرای یوم‌الله ناشی از شهادت بزرگ این دو شهید عزیز را به دست فراموشی بسپارند. سعی کردند کاری کنند که به خیال خودشان آن را به دست فراموشی بسپارند. افرادی که انسان هیچ علاقه‌ای در اینها نسبت به منافع ملّی و نسبت به مصالح کشور احساس نمی‌کند»

دیگر بر روی «سقوط هواپیمای اکراینی» تکیه نکردند و «انتصابات در انتخابات» را مطرح کردند.

این عده خاص، در داخل و شبکه‌های خارجی معاند، هر دو یک هدف داشتند، «فراموشی دو مصداق یوم‌الله»

«بی بی سی» هم بخش دیگر جامعه را که دغدغه «زنده نگه داشتن دو مصداق یوم‌الله» را داشت مشغول « اثباتِ احترام اسلام به عِلم» کرد.

در حالی که در اینجا چند مسئله وجود دارد:

اول: پزشکان برای درمان دو بخش می‌شوند، عده‌ای معتقد به استفاده از «داروی شیمیایی» هستند (که در ایران اکثریت را تشکیل می‌دهند) و عده‌ای معتقد به استفاده «از داروهای گیاهی». مخالفین یکی از دو روش مذکور را نمی‌توان «مخالف عِلم» دانست.

دوم: آقای تبریزیان از یک طرف «مخالف استفاده از داروهای شیمیایی است» و از طرف دیگر در تشخیص این که چه «داروی گیاهی» برای چه بیماری خوب است روش ابداعی خودش را دارد و آن را متخذ از روایات می‌داند.

سوم: ایده «داروهای شیمیایی» توسط «پاراسلس» (حدود ۵۰۰ سال پیش) و بعد از آتش زدن کتاب «قانون بوعلی» توسط پاراسلس، در اروپا مطرح و اجرایی شد.

چهارم: آقای تبریزیان (به گفته خودش) به عنوان یک «عمل نمادین» و برای اعلام مشکلات «داروهای شیمیایی» کتاب هریسون را «چند سال پیش» و در یک «مجلس خصوصی» آتش زد و اعلام کرد که این کار «نمادین» و برای مخالفت با «استفاده از داروهای شیمیایی» بوده نه «مخالفت با عِلم پزشکی».

پنجم: پرداخت بیش از حد رسانه‌ها به یک عمل که در یک «مجلس خصوصی» و «چند سال پیش» رخ داده، در شرایط فعلی، گام نهادن در مسیر نادرست است.

نتیجه آن که در جامعه فعلی یک عده به عَمد به دنبال فراموش شدن «دو مصداق یوم‌الله» هستند و عده‌ای به خطا در این مسیر گام گذاشتند.

نباید فراموش کرد که «حداقل تقاص خون حاج قاسم سلیمانی» خروج آمریکا از منطقه است و باید آن را در کنار «شکستن هیبت آمریکا در عین‌الاسد» دنبال کرد. مراقب باشیم که در «مسیر ساخته شده توسط‌ دشمن» قرار نگیریم./1370/ج

ارسال نظرات