۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۳۷۵۸۷
آیت الله موحدی کرمانی:

آمریکا آرزوی معامله قرن را به گور می برد| با چشم باز مجلس آتی را تشکیل دهیم

آمریکا آرزوی معامله قرن را به گور می برد| با چشم باز مجلس آتی را تشکیل دهیم
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه معامله قرن محکوم به شکست است، این طرح را رسوایی، ذلت و خیانت قرن دانست و همه آزادی خواهان جهان را به مقاومت در برابر آن فراخواند.

به گزارش  خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: امروز وظیفه داریم راه امام خمینی(ره) را ادامه داده و تلاش های ایشان را ضایع نکنیم.

وی با اشاره به حقارت و ذلالت رژیم پهلوی در برابر غرب ادامه داد: در دوران شاهنشاهی غربی ها برای کشور ما تصمیم می گرفتند و شاه نیز خواسته های آنها را اجرا می کرد.

آیت الله موحدی کرمانی داستان پیروزی حضرت موسی(ع) و یارانشان در برابر فرعون و فرعونیان را مود توجه قرار داد و با بیان اینکه امروز باید قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشیم، اظهار داشت: مقاومت به معنای ایستادگی و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ امروز باید در برابر دشمن ایستادگی کرده و به خداوند متعال تکیه کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مسؤولان و مردم نباید از دشمن ترس داشته باشند، عنوان کرد: ملت بزرگ ایران نباید از دشمن ترس داشته باشد، زیرا مقاومت کمر آمریکا را خواهد شکست؛ بر اساس روایات اگر مسؤولان و فرماندهان نظامی و عالمان دینی مقاومت داشته باشند دشمن هیچگاه پیشروی نخواهد کرد.

وی عالمان وهابیت را دانشمندان خودفروخته معرفی و خاطرنشان کرد: پشتوانه حکام ظالمی همچون بنی امیه عالمانی بودند که دین خود را به دنیا فروختند؛ دانشمندان خود فروخته همان کسانی بودند که خون سیدالشهدا(ع) را مباح دانستند و مردم نیز با پیروی از نظر آنها و به گمان باطل خود برای رضای خداوند ایشان را به شهادت رساندند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به جایگاه والای امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب را ادامه دهنده راه ایشان دانست و اظهار داشت: عالمان بزرگی همچون امام راحل و شهید آیت الله مدرس در برابر ظلم دشمنان و طاغوتیان سکوت را روا نمی دانستند، از همین جهت با توکل بر خداوند در برابر ظالمان ایستادند و بساط آنها را برچیدند.

به گزارش رسا، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با بیان اینکه باید ایام الله را به خوبی بشناسیم و آنها را هیچگاه فراموش نکنیم، عنوان کرد: امروز نباید دوران ذلت طاغوتیان را فراموش کنیم؛ یادمان باشد که مردم از شاه می ترسیدند و جرأت حرف زدن نداشتند و خوار و ذلیل بودند، اما امام راحل آنها را بیدار کرده و به آنها درس مقاومت و ایستادگی دادند.

وی با اشاره به اینکه نهضت امام راحل شاه را به زباله دان تاریخ انداخت، خاطرنشان کرد: امروز باید باور کنیم که رمز پیروزی و سربلندی ما «ولایت» است؛ باید به یاد داشته باشیم که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب چگونه در طول تاریخ انقلاب اسلامی بینی آمریکا را به خاک مایلده اند.

آیت الله موحدی کرمانی شهادت حاج قاسم سلیمانی و شکستن ابهت آمریکا در حمله موشکی به پایگاه عین الاسد را دو حادثه عظیم و بزرگ تلقی کرد و گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی در مقابل خواسته های آمریکا گردن نهاده اند، اما جمهوری اسلامی توانست با حمله به پایگاه های این کشور جنایتکار آن را مغلوب کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه معامله قرن محکوم به شکست است، این طرح را رسوایی، ذلت و خیانت قرن دانست و  افزود: آمریکا و اسرائیل و کشورهای عربی مرتجع نشسته اند و طرحی را نوشته اند، در حالی که ملت های منطقه آن را نمی خواهند؛ این توطئه و خیانت قرن است و ملت فلسطین این را رد خواهد کرد و برای پایان دادن به اشغال گری مبارزه دائم خواهد داشت.

وی با اشاره به مواضع مرجعیت نجف، حزب الله لبنان و وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به طرح ننگین معامله قرن خاطرنشان کرد: ای آمریکا هر روز ننگ جدیدی می آفرینی و جنایت نویی مرتکب می شوی، یقینا این آرزو را به گور خواهی برد و مشت های گره کرده ملت های مسلمان متوجه تو بوده و یکصدا می گویند «مرگ بر آمریکا».

آیت الله موحدی کرمانی تشییع پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی را یک معجزه دانست و گفت: این معجزه و حماسه حضور مردم باید توسط تحلیلگران بررسی و تبیین شود؛ شهید سلیمانی دل مردم را با خدمت خالصانه و عدالت محوری و حمایت از مظلومان و تواضع برد؛ ایشان بارها و بارها شیعیان را از چنگال داعشی ها نجات داد و داعشی ها را نیز نابود کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر چه جسم حاج قاسم سلیمانی شهید شده است، اما روح سلیمانی آمریکا را رها نمی کند، به نماز جمعه تاریخی تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: مسؤولان با خدمت خالصانه کاری کنند که مردم آنها را دوست بدارند.

وی به مسأله انتخابات پیش رو اشاره و با بیان اینکه مردم نباید گول شعارها و وعده ها را نخورند، خاطرنشان کرد: امروز از شعارها و وعده های دروغین خسته شده ایم؛ مردم باید نسبت به انتخاب های خود احساس مسؤولیت داشته باشند و افراد امانت دار را انتخاب کنند؛ وظیفه شورای نگهبان این است که افراد صالح را تأیید صلاحیت کند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه مردم نباید لیستی رأی دهند، بلکه باید با شناخت کامل کاندیداهای مورد نظر خود را انتخاب کنند، تأکید کرد: مردم باید حضور چشمگیر در پای صندوق های رأی داشته باشند، زیرا این یک میدان جنگ است و آمریکا چشم دوخته است تا میزان مشارکت مردم در این مسأله را رصد کرده و طبق آن برنامه ریزی کند.

وی خطاب به انتخاب شوندگان مجلس آینده ابراز داشت: کسانی که رأی می آورند بدانند صندلی های مجلس امانت است و روز قیامت باید پاسخگوی عملکرد خود باشند؛ نمایندگان انتخاب شده باید همه سعی خود را برای آن بگذارند که قوانین مطابق اسلام نگاشته شود؛ به عبارت دیگر محور اصلی قانون گذاری باید دین و شریعت باشد.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه سیاست های کلی ابلاغی رهبر انقلاب باید در وضع قوانین مراعات شود، تأکید کرد: نمایندگان باید در تصویب قوانین دقت کامل داشته باشند و جوانب مختلف و پیامدهای یک قانون را به خوبی بررسی کنند؛ امروز باید قوانینی تصویب شود که مشکلات را حل کرده و امر ازدواج را تسهیل کند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات