۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۳۷۶۰۸
امام جمعه کرج:

رمز پیروزی ملت ایران گفتمان مقاومت است

رمز پیروزی ملت ایران گفتمان مقاومت است
امام جمعه کرج گفت: عنصر اصلی که به رهبری امام خمینی (ره) و همراهی مردم مقدمات پیروزی بر طاغوت را فراهم کرد، گفتمان مقاومت بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه جوان ها تاریخ قبل از انقلاب را مطالعه کنند تا ببینند چه فضاحتی در کشور حاکم بود گفت: لیستی نمایندگان مجلس شورای ملی آن زمان، توسط سفیر آمریکا و انگلیس تعیین می‌شد و اختیاری در سران کشور و مردم نبود.

امام جمعه کرج گفت: عنصر اصلی که به رهبری امام راحل (ره) و همراهی مردم مقدمات پیروزی بر طاغوت را فراهم کرد، گفتمان مقاومت بود. مقاومت ضرورتی است که سعادت دنیا و آخرت را تامین می‌کند و تعالی، خوشبختی و سربلندی انسان در همه عرصه های اجتماعی، سیاسی، مادی و معنوی در سایه فرهنگ مقاومت امکان پذیر است.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به آیات قرآن در موضوع مقاومت افزود: خداوند متعال، توحید را کنار مقاومت قرار داده است چراکه مقاومت روحیه ایثار را در انسان تقویت می کند، به او عزت و کرامت نفس می دهد، بین افراد جامعه همدلی ایجاد میکند، عزت اجتماعی را بالا میبرد، به نابودسازی کفر سرعت می‌بخشد، و در عرصه های اجتماعی ضمن دفاع از مظلوم تهدیدات و تجاوزات دشمنان را از بین می برد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه مخاطب اصلی این پیام ملت ها هستند ادامه داد: در قانون اساسی نظام اسلامی در بیانات حضرت امام و مقام معظم رهبری، مقاومت مبنای دینی و قانونی دارد. با توجه به همین مبنا است که صدور انقلاب اسلامی را با تکیه بر اصل امر به معروف و نهی از منکر از اهداف انقلاب می دانیم./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات