۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۳۷۷۱۰
ابراز تعجب امام جمعه یزد از تمایل برخی افراد برای مذاکره با آمریکا؛

هنوز آمریکا را نشناخته اید؟

هنوز آمریکا را نشناخته اید؟
امام جمعه یزد با ابراز تعجب از تمایل برخی افراد به مذاکره با آمریکا، خطاب به مسؤولانی که در عرصه انتخابات انتقاد می‌کنند گفت: زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم نکنید.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد، گام دوم انقلاب را اعلامیه‌ای حقوقی، اسلامی و الهی دانست و اظهار داشت: در این بیانیه مسائل مهمی قرار گرفته که بیشتر حول محور ساختار انسانیت و انسان‌سازی است.

وی با بیان اینکه این بیانیه بر پایه‌هایی اساسی استوار است تصریح کرد: اگر بخواهیم مراحلی در این بیانیه تعریف کنیم، سه مرحله حفظ دستاوردها، تقویت ظرفیت‌ها و تحقق ماموریت‌ها پیش روی ما قرار می‌گیرد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه ما باید دستاوردهای انقلاب را حفظ کنیم گفت: حفظ استقلال، دین‌مداری، خدا محوری، زدودن طاغوت، ایجاد وحدت بین مسلمانان، توجه به خدا و ایمان و اعتقاد، مهدویت، برنامه‌ریزی برای رشد اسلام و پشتیبانی حقیقت‌های اسلام، رها شدن از استکبار جهانی، داشتن عزت و کمال از جمله دستاوردهای نهضت انقلاب در اربعین اول خود است.

آیت الله ناصری یزدی با بیان اینکه ایران پیش از انقلاب دستبوس اجانب بود و شاه ما باید دست رئیس جمهور آمریکا را می‌بوسید و التماس آنها را می‌کرد ادامه داد: امروز ایران در عزت و اقتدار قرار دارد، اینها دستاوردهای بزرگی است که باید با تمام توان آنها را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه ما باید در تمام زمینه‌ها از جمله فرهنگ، اقتصاد، سیاست و سایر عرصه‌ها اقتدار داشته باشیم خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که ما باید در آن اقتدار داشته باشیم، عرصه فرهنگ است، این موضوع هم با تقویت خود‌باوری و انطباق دادن تمام مسائل با مبانی فرهنگی جامعه محقق می‌شود.

وی با انتقاد از اینکه در کشور به محض اینکه مشکل اقتصادی پیش می‌آید سریعا بودجه‌های مراکز فرهنگی و دینی کم می‌شود تصریح کرد: دولت‌ها هیچ کمکی به مراکز دینی و فرهنگی از جمله حوزه‌های علمیه نمی‌کنند و متاسفانه طلاب و حوزه‌ها سختی بسیار زیادی پیش روی خود دارند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر تقویت فرهنگ دینی در جامعه مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را برطرف کنیم، قطعا تمام مشکلات از جمله مسائل اقتصادی برطرف می‌شود، چرا که وقتی شخصی فرهنگ دینی قوی داشته باشد، هیچ زمان حاضر نیست اختلاس یا دزدی کند.

آیت الله ناصری یزدی بر ضرورت تامین امکانات اختصاصی ویژه بانوان تاکید کرد و گفت: فرهنگ مکتب اسلام اگر درست شود همه چیز زندگی ما درست می‌شود، بارها و بارها ما تاکید کردیم که برای بانوان فضاهای اختصاصی تفریحی مناسب و با امکانات کامل ایجاد کنید تا بتوانند از آن استفاده کنند و رفاه داشته باشند ولی مسئولان گوش نمی‌کنند و به جای آن مراسم‌های بی تاثیر برگزار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با ابراز تعجب از اینکه هنوز برخی افراد در کشور دم از مذاکره می‌زنند گفت: تعجب می‌کنم که آیا این افراد هنوز آمریکا را نشناخته‌اند؟ الان دیگر این موضوع بر همه مشخص شده که آمریکایی‌ها جز بدبختی و ذلت چیزی برای ما نمی‌خواهند و در طول این سال‌ها هم جز دشمنی هیچ ارتباطی با ایران نداشته ولی همچنان برخی مدام تاکید می‌کنند که ما باید با آنها مذاکره کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان مدام تاکید می‌کنند که باید در انتقادها مراقب بود که انتقاد سازنده باشد و از تخریب دوری کنیم افزود: همین افراد گاهی مواقع به ویژه در ایام نزدیک به انتخابات‌ها به گونه‌ای صحبت می‌کنند که کاملا تخریب نظام است و انقلاب را با نظام شاهنشاهی مقایسه می‌کنند.

امام جمعه یزد گفت: اگر یک مسئولی از انتخابات و مسائل انتقادی دارد توقع می‌رود که اولا با خود آن افراد انتقادش را مطرح کند و ثانیا این انتقاد را به روش کاملا درست مطرح کند، از یک مسئول ارشد انقلاب توقع این است که با صحبت‌های تند و انتقادهای نادرست خود زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم نکنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات