۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۳۷۷۲۹
سیدافقهی:

ساکنان اصلی فلسطین اجازه نمی‌دهند سرزمین‌شان به یغما برود

ساکنان اصلی فلسطین اجازه نمی‌دهند سرزمین‌شان به یغما برود
کارشناس مسائل منطقه با اشاره به ناکارآمدی معامله قرن، گفت: مردم فلسطین که حاکم این سرزمین هستند، اجازه نمی‌دهند زمین‌شان به یغما برود و حکام عرب سرزمین‌هایشان را به صهیونیست‌های آدمکش بفروشند.

به گزارش خبرگزاري رسا، «سید هادی سیدافقهی» کارشناس مسائل منطقه درباره طرح معامله قرن که شامگاه سه‌شنبه از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا رونمایی شد، گفت: با توجه به شرایط زمانی و مکانی و وضعیت این دو شرور یعنی ترامپ تروریست و نتانیاهوی کودک کش، آنها یک بحث تخیلی را مطرح کردند.

وی عنوان کرد: حتی طرح تخیلی معامله قرن که هرگز روی زمین پیاده نخواهد شد، یا ناقص الخلقه خواهد بود یا از ابتدا مرده به دنیا خواهد آمد.

سیدافقهی درباره ناقص الخلقه بودن این طرح توضیح داد:چون بسیاری از بندهای این طرح با قطعنامه‌های شورای امنیت و مصوبات سازمان ملل در تضاد آشکار و در تناقض ۱۸۰ درجه‌ای است و قطعا جامعه جهانی این گونه هنجارشکنی و قانون شکنی را برنمی‌تابد.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا در توضیح اینکه این طرح از ابتدا مرده به دنیا خواهد آمد هم خاطرنشان کرد: هم در جهان اسلام و هم در جهان عرب و در بین مردم به ویژه مردم فلسطین، سازمان‌های جهادی و در موضع گیری برخی کشورهایی که در محور مقاومت هستند نیز این بحث را شاهد بودیم و قطعا آنها اجازه تحقق چنین طرحی را روی زمین نخواهند داد.

وی با بیان اینکه در ابعاد سیاسی نزدیکی نسبی بین حکومت محمود عباس، گروه‌های جهادی همچون حماس، جهاد اسلامی و ...در حال شکل‌گیری است، خاطرنشان کرد: مردم اعلام آمادگی کردند که حاضریم جانمان را فدای قدس شریف کنیم. از سوی دیگر در سطح نظامی نیز همه گروه‌های جهادی و محور مقاومت اعلام کردند اجازه تحقق این طرح را نخواهند داد.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا همچنین یادآور شد: اعلام معامله قرن با طرح ایران در دو بعد همراه شد، یک بعد سیاسی و حقوقی که از زبان آقای ولایتی و مقام معظم رهبری، راه‌حل حقیقی فلسطین رفراندم تعریف شد و در بعد امنیتی بعد از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، قطب نما به سمت اخراج نیروهای نظامی و امنیتی آمریکا از منطقه رفت.

وی گفت: همه معادلات و محاسبات راهبردی منطقه به این سمت در حال حرکت است که تحقق چنین طرحی روی زمین امکانپذیر نخواهد بود.

سیدافقهی با بیان اینکه روسای جمهور پیشین آمریکا از جمله بوش، کارتر، کلینتون و اوباما هم طرح‌های خود را ارائه کردند و به نتیجه نرسید، اظهار داشت: طرح‌های خائنانه جهان عرب مثل سعودی و مصر نیز موفق نبود، چون مردم فلسطین که حاکم این سرزمین هستند، اجازه نمی‌دهند زمین‌شان به یغما برود و حکام عرب سرزمین‌هایشان را به صهیونیست‌های آدمکش بفروشند./1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات