۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۳۷۸۳۰
رییس دانشگاه قم:

زیربنای وفاداری اطمینان قلبی از انتخاب درست همسر است

زیربنای وفاداری اطمینان قلبی از انتخاب درست همسر است
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به آفت بی وفایی همسران نسبت به یکدیگر، گفت: زیربنای وفاداری، داشتن اطمینان قلبی از انتخاب درست همسر است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، رییس دانشگاه قم، در جُنگ «عاشق شو» که با حضور بیش از 500 زوج دانشجو در مجتمع سپید مشهد برگزار شد، به زوج های جوان تاکید کرد: شاکر نعمت ازدواج باشید و وسوسه نشوید که شاید بهتر از این همسر قسمتتان می شد.

وی با بیان اینکه این روزها بی وفایی به عنوان یک آفت شایع شده است، افزود: با امام رضا(ع) عهد ببندید تا آخرین لحظه به هم وفادار بمانید که البته زیربنای وفاداری، داشتن اطمینان قلبی از انتخاب درست همسر است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز همچنین با تاکید بر شروع آسان زندگی گفت: زندگی را با کمک هم بسازید و فکر نکنید باید همه چیز فراهم باشد تا زیر یک سقف بروید.

رییس دانشگاه قم در ادامه با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به زوج های جوان هنگام قرائت خطبه عقد مبنی بر سازش با یکدیگر یادآور شد: وجود تعارضات در زندگی، طبیعی است؛ من و همسرم نیز تا مرز طلاق پیش رفته ایم اما با وساطت بزرگترها حل شد بنابراین تعارض ها را بزرگ و لاینحل نبینید.

این گزارش حاکیست در ادامه برنامه، ضمن اجرای مسابقه طنز و اجرای زنده هنرمند روشندل، از زوج های دارای فرزند، مهریه 14سکه، دارای رتبه علمی ورزشی کشوری، حافظ قرآن و برگزیدگان جشنواره 101 فیروزه با اهدای تندیس و هدایایی تقدیر شد.

گفتنی است بیست و سومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفر تابهشت) از دی تا اسفندماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می شود. علاقمندان می توانند تا نیمه بهمن ماه از طریق سایت اینترنتی ezdevaj.nahad.ir یا مراجعه حضوری به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یا امور فرهنگی برای شرکت در این مراسم ثبت نام کنند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات