۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۳۷۸۵۸
مدیرکل صداوسیما مرکز اصفهان:

استفاده از مجریان غیراصفهانی را ممنوع کردیم

استفاده از مجریان غیراصفهانی را ممنوع کردیم
عبدالحسینی با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت های اصفهان در صدا و سیما، گفت: استفاده از مجریان غیراصفهانی در برنامه های شبکه اصفهان را ممنوع کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، بهرام عبدالحسینی مدیر کل صدا و سیمای مرکز اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر، با بیان اینکه از بدو ورود به صداوسیمای اصفهان به دنبال ارتقا کمی و کیفی برنامه‌ها بودم، گفت: علیرغم مشکلاتی که در بودجه داشتیم توانستیم ۱۰ عنوان برنامه تکلیفی خود را به روی آنتن ببریم و در یکسال اخیر توانستیم به وظایف خود در این خصوص عمل کنیم.

وی در ادامه افزود: تلاش کردیم از ظرفیت‌های استان اصفهان در برنامه‌ها استفاده کنیم و در نخستین گام استفاده از مجریان تهرانی را ممنوع کردیم و از جوانان توانمند اصفهانی و ظرفیت‌های اصفهان در حال استفاده هستیم. نگاه ما ارتقا سطح کیفی برنامه‌های شبکه اصفهان بود و امروز به لحاظ کیفی برنامه های ما سطح خوب و بالایی دارد.

مدیرکل صداوسیمای اصفهان با بیان اینکه برنامه مدونی برای نخستین بار در صداوسیمای مرکز اصفهان در دستور کار قرار گرفت و بخش عمده آن عملیاتی شده است، اظهار کرد: ۶ ماهه نخست امسال طبق ارزیابی‌ها رتبه دوم کشور را کسب کرده است و این نشان دهنده دستاوردهایی حاصل از تلاش کارکنان این سازمان است، سال گذشته رتبه دوم خبر و امسال هم در فصل پاییز رتبه سوم کشور را کسب کرده‌ایم. در سه ماهه ابتدای امسال نیز در حوزه صدا به رتبه شانزدهم رسیده‌ایم.

وی با اشاره به تهیه مستند میراث کهن با همکاری سازمان میراث فرهنگی با هدف معرفی بوم‌گردی و آثار باستانی استان اصفهان خبرداد و تصریح کرد: معرفی بانوان هنرمند در قالب یک مستند با استفاده از ۱۰ کارگردان خانم در حال تولید است، در حوزه خبر تلاش بر این بوده است که کارهای بسیار سنگین و جدی تولید شود، گزارشی نظیر خام فروشی سنگ آهن که یک ماه زمان برد یکی از این فعالیت‌ها است که اثرگذاری بسیاری هم در کشور داشته است.

عبدالحسینی با تأکید بر ضرورت توجه به محتوا در برنامه‌های آینده صدا و سیمای اصفهان، خاطرنشان کرد: در حوزه فنی پروژه‌های بزرگی در مرکز اصفهان انجام شده است و منتظر هستیم با هماهنگی تهران از تولیدات و دستاوردهای فنی خود رونمایی کرده و آنها را وارد عرصه فعالیت رسانه‌ای کنیم و امیدوار هستیم پروژه‌های عمرانی و زیرساختی خود را تکمیل کنیم چرا که اصفهان از نظر زیرساختی بسیار ضعیف‌تر است و مشکل اصلی ما در این خصوص نبود بودجه است.

مدیرکل صدا و سیمای اصفهان، استفاده از ظرفیت هنرمندان شهرستان‌ها را از سیاست‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: ارتباطات سازنده‌ای با حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش داریم و حضور مستمر در جلسات شورای فرهنگی استان داریم تا نسبت به نقاط قوت و ضعف خود آگاه شویم.

وی با اشاره به اهمیت جذب مخاطب از طریق گسترش کمی و کیفی برنامه‌ها در صداوسیما، اظهار کرد: توانسته‌ایم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا به رتبه دوم کشور دست پیدا کنیم، طبق نظرسنجی که در پاییز امسال داشته ‌ایم ۷۷ درصد سیمای ما و ۳۵درصد صدای ما جذب مخاطب کرده است. این موضو شامل بینندگان مسابقات ورزشی هم می‌شود. امروز دیگر افراد ساعت‌ها به تماشای تلویزیون مشغول نمی‌شوند بلکه به صورت موردی برنامه‌ها را تماشا می‌کنند.

عبدالحسینی رویکرد برنامه زنده رود را رویکردی متفاوت از گذشته عنوان کرد و گفت: همچنان بخش مهمی از مخاطبین این برنامه حفظ شده است و تقریباً دو درصد از این مخاطبین، استفاده از مجری اصفهانی یکی از اتفاقات خوب و جدیدی است که در این برنامه رخ داده است./1304/

 

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات