۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۶۳۸۰۴۳

تاسیس ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در مناطق شهری و روستایی ایلام

تاسیس ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در مناطق شهری و روستایی ایلام
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از تشکیل ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در مناطق شهری و روستایی استان در کنار مساجد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: اکنون در مناطق شهری و روستایی استان ایلام ۶۸۰ مسجد، تکیه و حسینه وجود دارد.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در مناطق شهری و روستایی در کنار مساجد تاسیس شده است و فعالیت‌های فرهنگی و هنری با تعامل ائمه جماعات، هیئت‌های مذهبی و هیئت‌های امنا انجام می‌شود.

اجرای طرح فهما در مساجد استان ایلام

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام اظهار کرد: از سال گذشته طرحی از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به عنوان طرح ملی فهما اجرا شده که نخستین رویداد ملی در سطح کانون‌های مساجد کشور است.

وی با بیان اینکه فهما مخفف فرهنگی، هنری مساجد ایران است تصریح کرد: در این طرح تلاش می‌شود فعالیت‌های مختلف کانون‌های فرهنگی، هنری شهری و روستایی شناخته شوند که از مهر سال گذشته این طرح آغاز شده و مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری وارد سامانه شده و فعالیت‌های در حال اجرا و همچنین فعالیت‌هایی که در آینده اجرا خواهد شد را معرفی می‌کنند.

عمده فعالیت‌های کانون‌های مساجد

حجت‌الاسلام چراغی‌پور خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ نماز، امر به معروف و نهی از منکر، اجرای طرح تلاوت نور، طرح گفتمان سازی شعار سال، برپایی برنامه‌های دهه امامت و ولایت، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری برنامه‌های دهه فجر و ... از جمله برنامه‌هایی است که در کانون فرهنگی و هنری مساجد انجام می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه حدود ۲۴ هزار نفر عضو مساجد استان هستند، گفت: شورای سیاست گذاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز تشکیل شده که استاندار به عنوان نائب رئیس، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، سپاه، آموزش و پرورش و ...‌ در این شورا حضور دارند و برنامه‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد را رصد می‌کنند.

ایجاد ۸۶ باب کتابخانه

وی ادامه داد: در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ۸۶ کتابخانه عمومی در مناطق مختلف شهری و روستایی ایجاد شده است و بالغ بر ۲۵۵ هزار جلد کتاب در آنها موجود است.

حجت‌الاسلام چراغی‌پور با بیان اینکه استان ایلام دارای ۳ خانه فرهنگ دیجیتال در روستای بانقلان و شهرستان دهلران و مهران است افزود: در مناطق روستایی، کانون مساجد توجه ویژه‌ای به اشتغالزایی دارد و ایجاد مراکز فرش‌بافی در بدره از جمله اقدامات این کانون جهت اشتغالزایی است.

وی در پایان اضافه کرد: همچنین در مناطق حاشیه شهر ایلام برنامه‌هایی در نظر گرفته شده و ۵ کانون در این مناطق ایجاد شده و ۱۱۳ میلیون تومان به تعمیر و تجهیز این کانون‌ها اختصاص یافته است./1350/

منبع: فارس
ارسال نظرات