۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۳۸۱۶۱

بخشی از فعالیت‌های رهبر انقلاب برای زنان در دوران مبارزه با رژیم شاه

بخشی از فعالیت‌های رهبر انقلاب برای زنان در دوران مبارزه با رژیم شاه
صفحه اینستاگرامی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای همزمان با دهه فجر، سلسله پست‌هایی از اقدامات رهبر انقلاب به نفع زنان در دوران مبارزه با رژیم شاه منتشر می‌کند.

به گزارش خبرگزاري رسا، صفحه اینستاگرامی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای، در سلسله پست‌هایی که به مناسبت دهه فجر منتشر می‌کند، بخشی از اقدامات رهبر انقلاب در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را از کتاب «شرح اسم» منتشر کرد.

بر اساس این پست که «برای زنان ایران» نامیده شده است، به دلیل انتقاد حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب از آزادی که غرب برای زنان تعریف کرده و از آن دفاع می‌کرد، منبر ایشان در مسجد جامع کرج تعطیل و خودشان برای دادن تعهد به شهربانی منتقل شدند که از این کار سر، باز زده و به کار‌های انقلابی خود ادامه دادند.

در ادامه پست منتشر شده توسط صفحه اینستاگرامی ریحانه را مشاهده می‌کنید:

" برای زنان ایران

برش‌هایی از اقدامات و مبارزات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیش از انقلاب برای زنان ایرانی در جریان مبارزات آیت‌الله خامنه‌ای علیه رژیم ستمشاهی، بسیار اتفاق افتاده که موضوع مبارزه به حوزه‌های مربوط به زنان و خانواده زندانیان گسترش پیدا کرده.

ریحانه در روز‌های دهه فجر، هر روز یکی از این برش‌های تاریخی را منتشر میکند. منبع این تاریخ‌نگاری‌ها کتاب "شرح اسم" است.

بخش اول

تعطیلی منبر بخاطر سخنرانی علیه آزادی غربی در موضوع زن یکی از سلسله سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای، از اواخر آذرماه ۱۳۴۳ و در ماه رمضان در مسجد جامع کرج آغاز گردیده بود. گویی این بار نیز همچون بیرجند و زاهدان برنامه‌ریزی کرده بود تا دستگاه حکومتی را به باد انتقاد بگیرد.

در آستانه شب‌های قدر بود که وی به مناسبت نزدیک شدن ۱۷ دی، سالروز کشف حجاب، علیه آن چه که آزادی زن نامیده می‌شد سخن گفت. اینجا بود که مأموران شهربانی احساس کردند گفته‌های این سید به آن چه که نباید گفته شود، نزدیک می‌گردد!

شهربانی کرج دست به کار شد و به بانیان مجلس و دعوت‌کنندگان او تذکر داد که سخنان «آقای سیدعلی خامنه‌ای که بایستی در مورد دین تبلیغ نماید با سخنرانی‌هایی که در مورد تنقید [انتقاد کردن]از آزادی زنان می‌گوید مغایر است. به وی تکلیف شود که جز در موارد دینی سخنرانی دیگری انجام ندهد.

این تذکر حتماً به گوش آقای خامنه‌ای رسید و او نیز در منبر‌های بعدی قطعاً به آن توجهی نکرد! چرا که روز ۱۷ دی پیش از آنکه پایش به مسجد جامع برسد، او را به شهربانی بردند، «که هم تذکر به وی داد و هم تعهد از وی اخذ نماید. مشارالیه از دادن تعهد خودداری می‌نماید و شهربانی کرج نیز با اطلاع به اینکه ساواک از رفتن به منبرش جلوگیری نموده، وی را به تهران رهسپار می‌نماید.»

انتقاد از عاملان کشف حجاب، تنها حرف ناخوشایند خامنه‌ای ۲۵ ساله برای دستگاه حکومتی نبود؛ او «یک مرتبه هم در لفافه آقای خمینی را دعا» کرده بود! "

بخشی از فعالیت‌های رهبر انقلاب برای زنان در دوران مبارزه با رژیم شاه

/1360/

ارسال نظرات