۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۶۳۸۲۲۱
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان رضوی:

دستگاه‌های احراز هویت برخط در شعب اخذ رأی نصب می‌شود

دستگاه‌های احراز هویت برخط در شعب اخذ رأی نصب می‌شود
روحبخش گفت: دستگاه‌های احراز هویت برخط در تمام شعب اخذ رأی استان برحسب نیاز نصب و راه اندازی شده و به بانک اطلاعاتی کشور متصل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سید حمیدرضا روح‌بخش در نشست خبری ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی، که ظهر امروز در ساختمان شهید باهنر استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های احراز هویت برخط در تمام شعب اخذ رأی استان برحسب نیاز نصب و راه اندازی و به بانک اطلاعاتی کشور متصل خواهد شد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: این دستگاه از رأی دادن آرای تکراری، شناسنامه‌های فوتی و افرادی که به سن قانونی نرسیدند جلوگیری می‌کند. کاربران مجری و ناظرین این دستگاه‌ها تأیید شده و هفته بعد مانوری در این رابطه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه به صورت آفلاین و آنلاین با مرکز ارتباط برقرار می‌کند، بیان کرد: تاکید داریم تا دستگاه با توجه به سیم کارتی که در آن تعبیه شده است، به صورت آنلاین عمل کند اما در صورت عدم اینترنت یا مشکلات احتمالی، قادر است با تأیید ناظر به صورت آفلاین عمل کند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: تمام عوامل شعبه یک ساعت قبل از رأی‌گیری سیستم را پیکربندی کرده و صورت جلسه پایانی نیز مجدد توسط دستگاه ذخیره و ثبت می‌شود. همچنین مباحث امنیتی آن در نظر گرفته شده است. مشابه این دستگاه در کشورهای پیشرفته نیز وجود دارد و اطلاعات را به صورت رمز به مرکز ارسال می‌کند.

وی افزود: تاکنون تعداد ۱۹۸ دستگاه را برای آموزش تهیه کردیم که افراد در حال آموزش هستند. این دستگاه نیازی به مودم، وای فای، اسکنر و پرینتر ندارد. همچنین دستگاه باتری داشته و در صورت قطع برق، از طریق باتری به فعالیت خود ادامه، حتی در صورت نبود باتری امکان اتصال به باتری ماشین را دارد.

روح‌بخش ادامه داد: برای رأی گیری داشتن اصل شناسنامه ضروری است و در صورت نبود کارت ملی نیز می‌توان با به همراه داشتن تنها اصل شناسنامه از طریق دستگاه احراز هویت شد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان رضوی در انتها بیان کرد: ناظرین شعب اخذ رأی با توجه به مسئولیتی که دارند می‌توانند در برابر برخی تخلفات تصمیم گیری کنند اما در صورت تأیید ناظر در برابر مشاهده تخلف، تبعات آن بر عهده شخص ناظر است. /864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مهدی عبدی
Iran, Islamic Republic of
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
اقدام مثبتی است و جلوی شائبه ها را میگیرد.
0
0