۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۳۸۲۶۷
آیت الله سبحانی:

تعطیلات زیاد ضربه بزرگی به حوزه می زند

تعطیلات زیاد ضربه بزرگی به حوزه می زند
حضرت آیت الله سبحانی با انتقاد از تعطیلات زیاد حوزه‌های علمیه، خواستار برنامه ریزی دقیق تری برای نهایت استفاده از فرصت‌ها شد و تعطیلات زیاد را ضربه بزرگی به حوزه دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) گفت: حضرت فرمود خیر دنیا و آخرت با علم و شر دنیا و آخرت با جهل است.

وی افزود: ماده علم در قرآن کریم 779 بار آمده است، هیچ مکتبی به اندازه اهمیتی که اسلام برای علم قائل شده به علم اهمیت نداده است، در همان زمانی که رفتن به چین امری محال بوده پیامبر(ص) می فرماید طلب علم کنید ولو این که مجبور باشید به چین بروید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که علم برای انسان نورانیت می آورد، اظهار داشت: این در حالی است که جهل و نادانی انسان را تاریک می کند، در روایتی دیگر داریم علمی خوب است که انسان را به عمل بکشاند.

وی ادامه داد: اگر علم برای این باشد که انسان پز بدهد و فخر فروشی کند فایده ندارد، علمی برای انسان مفید است که او را به عمل دعوت کند، اگر انسان عمل نکند علم هم از قلب او پاک می شود و از بین می رود.

حضرت آیت الله سبحانی با انتقاد از تعطیلات زیاد حوزه ها ابراز داشت: این تعطیلات ضربه بزرگی به حوزه می زند، سابقا برخی ایام تعطیل نبود که جدیدا اضافه شده است؛ اگر تعطیلات را نمی توان حذف کرد طلاب باید تلاش کنند تا با فعالیت علمی تعطیلات را جبران کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد وکیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
زمانی من و یکی از رفقا می خواستیم در رابطه با کم کردن تعطیلات حوزه از طلاب امضا جمع کنیم اما موفق نشدیم.
بعضی میگفتن : همین روزهای درسی هم از سرمان زیاد است تازه تعطیلات هم بیاییم این درسها را بخوانیم.

واقعیت این است که اکثر طلاب بعد از چند سال که با انرژی درس های حوزه را می خوانند وقتی می بینند با این همه تلاش به نتیجه خاصی نمی رسند و از طرفی هر سال کتابها از سال قبل خسته کننده تر و سنگین تر می شود، دیگر انگیزه ای برای اینکه با جدیت درس بخوانند باقی نمی ماند و لذا به شدت از تعطیلات استقبال می کنند و دنبال روزهایی هستند که کلاس نباشد تا بتوانند کار مفید تری انجام دهند.
لذا قبل از اینکه تعطیلات کم‌ شود باید کتابها شیرین و جذاب شود تا طلبه از درس فراری نشود
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
وضعیت معیشت حوزویان بسیار سخت است و بزرگان حوزه باید آن را مورد توجه قرار دهند.
0
0