۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۳۸۳۰۰
در نشستی علمی صورت گرفت؛

بازشناسی دیدگاه ها و اقدامات تقریبی رهبر معظم انقلاب

بازشناسی دیدگاه ها و اقدامات تقریبی رهبر معظم انقلاب
نشست علمی انقلاب اسلامی و تقریب مذاهب در زمینه بازشناسی دیدگاه ها، اقدامات و دستاوردهای تقریبی حضرت آیت الله خامنه ای در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی انقلاب اسلامی و تقریب مذاهب در زمینه بازشناسی دیدگاه ها، اقدامات و دستاوردهای تقریبی حضرت آیت الله خامنه ای به همت دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب در سالن امام موسی صدر این دانشگاه برگزار شد.

در آغاز این نشست حجت الاسلام حمیدرضا شریعتمداری با گرامیداشت ایام الله دهه فجر خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی قدردانی از اقدامات و دستاوردهای تقریبی رهبر معظم انقلاب همچنین بررسی آنها از رسالت های دانشگاه ادیان و مذاهب به شمار می رود.

عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در کنار تحصیل و تحقیق ادیان و مذاهب، گفت و گو در عرصه مطالعات ادیان همچنین تقریب بین مذاهب را از آرمان های خود قرار داده است؛ بنابراین تکلیف دانشگاه ادیان و مذاهب است که از ظرفیت ها و خدمات رهبر معظم انقلاب در راستای تقریب که بسیاری از آنها برای همه روشن نشده است این نشست علمی را برگزار کند.

حجت الاسلام شریعتمداری در ادامه سخان خود یاد و خاطره شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس را گرامی داشت و گفت : شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، دو شخصیت از قهرمانان تقریب شناخته می شوند که در سطح منطقه و در میان مذاهب فعالیت های فراوانی داشته اند.

وی با اشاره به رسالت مجمع تقریب مذاهب اسلامی، اظهار کرد: اقدمات تقریبی در میان شیعیان و مذاهب دیگر از رسالت های مجمع تقریب مذاهب اسلامی به شمار می رود؛ فعالیت های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی قابل تحسین است اما از تقویت تقریب در میان شیعیان غافل شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اضافه کرد: به عنوان مثال در واحدهای درسی حوزوی بحث تقریب مذاهب متصدی خاصی ندارد و فردی آن را دنبال نمی کند در حالی که ترویج تقریب در میان حوزویان نیازمند کارهای علمی و نظری است و حتی در صورت امکان باید طلاب اهل سنت و شیعه در خوابگاه با یکدیگر زندگی کنند و تقریب به برگزاری نشست علمی صرف محدود نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک برداشت عمومی در زمینه تقریب وجود دارد که گفته می شود پروژه های تقریبی از سوی اهل سنت رو به افول هستند زیرا بسیاری از شاخصه های تقریب اهل سنت آن گونه که باید به تقریب اهتمام ندارد؛ این موضوع باید به صورت ویژه بررسی شود و اگر واقعیت داشت آسیب شناسی شود که اشکال کار در چیست؟/1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات