۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۶۳۸۴۰۳
خدمات اجتماعی طلاب (14)

پاشنه‌ها را برای فعالیت جهادی بکشید

پاشنه‌ها را برای فعالیت جهادی بکشید
حجت الاسلام عبدالملکی گفت: امیرالمومنین برای خدمت به مردم بی بضاعت شروع به حفر قنات می‌نمود و آن را وقف می‌کرد، درخت نخل می‌کاشتند و آن را به مردم گرفتار هدیه می‌کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست تخصصی خدمات اجتماعی طلاب با حضور حجت الاسلام سید امیر عبدالملکی مسئول گروه جهادی الکفیل، حجت الاسلام امیر لواسانی فعال اجتماعی در حوزه مبارزه با اعتیاد، حجت الاسلام حسن مرادی مدیر موسسه جهادی تبلیغی بلاغ مبین و حجت الاسلام مهدی حسین زاده عضو هیئت امنای قرارگاه مردمی اربعین بعدازظهر امروز در خبرگزاری رسا برگزار شد.

حجت الاسلام سید امیر عبدالملکی در این نشست خطاب به فعالین فرهنگی کشور گفت: در فعالیت‌های فرهنگی و جهادی، گفتن از اینکه چه کارهایی کرده‌ایم، اشتباه است و باید گفت چه کارهایی نکرده‌ایم و این موضوع باعث رشد و فعالیت مضاعف طلاب می‌‌شود.

وی افزود: گروه جهادی الکفیل بعد از بیانات رهبری درباره فعالیت آتش به اختیار با چندین طلبه درس خارج رهبری شکل گرفت و امروز در چندین شهر و شهرستان کشور در حال فعالیت است.

وی با اشاره به تجربه‎ای که در روستاهای مرزی به دست آورده بود، عنوان کرد: وقتی مردم روستاها و شهرها خدمت‌رسانی طلاب و برادران سپاهی را با لباس رسمی ببینند، تاثیرگذاری آن روی مردم بسیار مثبت خواهد بود.

مسئول گروه جهادی الکفیل اظهار داشت: گروه جهادی الکفیل بدون دریافت ذره‌ای بودجه دولتی در پخش سبد کالای حمایتی فقط در تهران 14 هزار نفر را زیر پوشش خود گرفت. 85 هزار سبد کالای تحصیلی در شهر ری به افراد نیازمند داده شد و خدمات دیگری که به یاری دوستان طلبه و غیرطلبه انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیازمندی بعضی از افراد جامعه در حوزه خدمات پزشکی، دفترچه بیمه داخلی را راه اندازی کرد. در توزیع بسته حمایتی، هر خانواده به مرکز خرید رفته و با کارت هدیه، مثلا یک بیستم هزینه اصلی مواد مورد نیاز خود را پرداخت کرده و اقلام مورد نیاز را به سلیقه خود تهیه کند تا مناعت طبع نیازمندان نیز حفظ شود.

عبدالملکی ضمن اشاره به عدم توجه طلاب به رسانه و تاثیرات آن توضیح داد: یکی از دوستان ما به خاطر مهارت و تخصصی که در عرصه فضای مجازی دارد، کوچک ترین کارهای خود را پخش و پربیننده می‌کند. این یک نیاز است که در بین طلاب استفاده از رسانه‌ها بیشتر شود، حداقل به عنوان گزارش کار برای بانیان خیر، کارهای خود را ثبت کنند، بالاخره چه انعکاس خبری از خدمات طلاب بشود و چه نشود، حرف‌هایی وجود دارد اما چه بهتر که کارها دیده شود.

وی ادامه داد: حتی امیر المومنین نیز برای خدمت به مردم بی بضاعت شروع به حفر قنات می‌نمود و آن را وقف می‌کرد، ایشان درخت نخل می‌کاشتند و آن را به مردم گرفتار هدیه می‌کردند، چرا امروز نباید حوزه‌های علمیه نیز برای جذب مردم شروع به فعالیت اجتماعی کنند و از این پتانسیلی که در جامعه موجود است، استفاده نمایند.

عضو جامعه وعاظ انقلابی در انتهای صحبت خود با ابزار ناراحتی از برخی تفکرات غلط رایج در بین طلاب گفت: دور شدن مردم از دین به خاطر برخی رفتارهای غلط روحانیون است. طلبه‌ای که هزینه عبایش چند میلیون است، نمی‌تواند مردم را به سمت دین دعوت کند و این را بدانید وقتی گروه‌های سپاهی و طلاب به اردوهای جهادی می‌روند، هر بیل زدنشان، هزینه رفتارهای غلط بعضی طلاب و مسئولین کشور است. /882/ 201/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه جهادی
Netherlands
۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
با تشکر از این نشست تخصصی
حتما از این شکل نشست های تخصصی برای خدمت رسانی اجتماعی برگزار کنید.
اگر دوره‌های آموزشی «تبلیغ و جهاد در شهرستان های مرزی و محروم» هم برگزار کنید که خیلی عالی است و حتما شرکت خواهیم کرد و استفاده میکنیم.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
بر آستان عبادت وقوف كن سعدى كه و هم منقطع است از سرادقات جلال‏
3
0