۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۶۳۸۴۰۴
خدمات اجتماعی طلاب (15)

رسانه مشوقی برای حضور طلاب در عرصه‌های جهادی است

رسانه مشوقی برای حضور طلاب در عرصه‌های جهادی است
حجت الاسلام مرادی گفت: انعکاس اخبار خدمات اجتماعی طلاب، نه تنها در جامعه بلکه در بسیاری از مدارس حوزه‌های علمیه، تاثیر گذار بوده و مشوق حضورطلاب در گروه‌های جهادی می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست تخصصی خدمات اجتماعی طلاب با حضور حجت الاسلام سید امیر عبدالملکی مسئول گروه جهادی الکفیل، حجت الاسلام امیر لواسانی فعال اجتماعی در حوزه مبارزه با اعتیاد، حجت الاسلام حسن مرادی مدیر موسسه جهادی تبلیغی بلاغ مبین و حجت الاسلام مهدی حسین زاده عضو هیئت امنای قرارگاه مردمی اربعین در خبرگزاری رسا برگزار شد.

حجت الاسلام حسن مرادی مسئول گروه جهادی-تبلیغی بلاغ مبین ضمن ارائه گزارشی از فعالیت مجموعه در شهرها و شهرستان‌های مرزی گفت: حوزه‌های علمیه با خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده یا سیل‌زده بیشتر از اینکه به مردم خدمت کنند، به خودشان خدمت کرده‌اند؛ از طرفی فعالیت طلاب در مناطق محروم و آسیب دیده باعث تحولات بسیار چشم‌گیری شده است.

وی افزود: موسسه ما چهار گروه دارد که بلاغ مبین یکی از آنهاست. این گروه در مناطق اهل تسنن فعالیت می‌کند و بازخوردهای قابل قبولی را از خود به جای گذاشته است، این گروه بیشتر روی طلاب تمرکز دارد اما بدون توجه از مردم عادی رد نمی‌شود و با پیگیری‌هایی که انجام داده، زمینه‌های آوردن امکانات رفاهی برای مناطق محروم مرزی را فراهم کرده است.

مدیر موسسه بلاغ مبین به فعالیت گروه امام موسی صدر برای تقویت روحیه جهادی در طلاب غیر ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از گروه‌های موسسه، گروه جهادی امام موسی صدر است، این گروه به جهت تقویت روحیه جهادی در طلاب غیر ایرانی راه اندازی شد و تا امروز در 10 کشور اردوی جهادی کوتاه مدت و بلند مدت برگزار کردیم.

وی ادامه داد: یکی از چشم‌گیرترین مکان هایی که فعالیت فرهنگی یا ضد فرهنگی در آن بسیار تاثیر گذار می‌باشد، مترو است. بنابراین یک گروه دیگر موسسه با رویکرد فعالیت‌های میدانی مثل ایستگاه صلواتی، گروه سرود و...  در مکان‌های مختلف شهر مخصوصا در مترو با حضور طلاب جوان شروع به فعالیت کرد.

حجت الاسلام مرادی درباره گروه صحابی عمار با رویکرد تبلیغ معارف انقلاب و شناخت دشمن در حوزه‌های علمیه اهل تسنن توضیح داد: آخرین گروه، گروه صحابی عمار است که با توجه به دغدغه رهبری در حوزه اهل تسنن با رویکرد تبلیغ معارف انقلاب اسلامی و شناخت دشمن واحد در حوزه‌های علمیه اهل تسنن حضور پیدا کرد، این گروه با فعالیت در حاشیه استان تهران و در استان سیستان و بلوچستان چندین سال بدون حاشیه و بدون ایجاد حساسیت، تاثیرگذاری خود را داشته است.

وی به درخواست رهبری نسبت به ترویج گفتمان جهادی پرداخت و عنوان کرد: در جلسه‌ای که با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان ترویج گفتمان جهادی و ده برابر شدن جمعیت و فعالیت جهادی طلاب را خواستار شد، این کار با انعکاس اخبار خدمات اجتماعی طلاب نه تنها در جامعه بلکه در خود حوزه‎های علمیه مخصوصا در مدارس می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و مشوق حضور طلاب در گروه‌های جهادی می‌شود.

مدیر موسسه جهادی بلاغ مبین در انتها به تجربه نگاری فعالان فرهنگی و جهادی اشاره کرد و گفت: اینکه ما بتوانیم از تجربه و اندوخته‌های افرادی که در عرصه خدمات اجتماعی فعالیت می‌کنند، به صورت علم و گفتمان جهادی درست کنیم برای خیلی از افراد می‌تواند راه گشا باشد. /882/ 201/

ارسال نظرات