۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۳۸۴۳۷
امروز و فردا؛

دوره آشنایی با مهارت‌های بیان تفسیر برای طلاب اهوازی برگزار می‌شود

دوره آشنایی با مهارت‌های بیان تفسیر برای طلاب اهوازی برگزار می‌شود
حجت الاسلام بزرگیان گفت: دوره آشنایی با مهارت‌های بیان تفسیر برای ۵۰ طلبه اهوازی، امروز و فردا در دانشگاه امیرالمؤمنین برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری دوره آشنایی با مهارت‌های بیان تفسیر خبر داد و گفت: این دوره ویژه طلاب سطوح عالی حوزه‌های علمیه است که با حضور اساتید برجسته کشوری (مؤسسه حجت الاسلام والمسلمین قرائتی) و در سه بازه زمانی مختلف برگزار می‌شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه اتمام پایه ششم از جمله شرایط نام نویسی است، اظهار داشت: این دوره در بخش مقدماتی (۴۸ ساعته) و تکمیلی (۶۸ ساعته) است که طلاب پس از موفقیت در مرحله مقدماتی وارد مرحله تکمیلی خواهند شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در آینده نزدیک دوره در سراسر استان برگزار می‌شود، افزود: این دوره با حضور ۵۰ شرکت کننده از حوزه‌های علمیه اهواز در پنج شنبه و جمعه‌ها برگزار می‌شود که محل برگزاری بازه زمانی دوم، امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ بهمن ماه) در دانشگاه امیرالمؤمنین است.

حجت الاسلام بزرگیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر حجت الاسلام طاهری، مسئول پیگیری مدارس علمیه حفظ قرآن کریم به استان در ایام فاطمیه ادامه داد: ۲۰ مدرسه علمیه حفظ قرآن در سراسر کشور هستند که در آن‌ها طلاب طی ۶ سال حافظ قرآن می‌شوند البته در این مدت دروس حوزوی گذرانده خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال دو مدرسه قرآنی در الغدیر اهواز و امام صادق (ع) اندیمشک راه اندازی شد، خاطرنشان کرد: تبیین ضرورت حفظ قرآن و انگیزه سازی در شیوه‌های حفظ اهم اهداف چنین مدارسی است ضمن اینکه ۱۸۰ طلبه اهوازی در دوره ۴ ساله حفظ قرآن نام نویسی کردند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات