۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۳۸۴۵۶
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

دولت باید از تصدی‌گری امور فاصله بگیرد

دولت باید از تصدی‌گری امور فاصله بگیرد
امام جمعه اراک با بیان اینکه دولت باید از تصدی‌گری امور فاصله بگیرد، گفت: اجازه اجرای درست خصوصی‌سازی را در کشور بدهیم.

به‌گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی صبح امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی اراک که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به بخشی از سخنان امیرالمومنان علی(ع) در نهج‌البلاغه که فرمودند برای آبادی کشور همت کنید و بعد از تولید ثروت مالیات دریافت کنید اظهار داشت: دولت باید خدمتگزار باشد و بسترهای لازم را برای توسعه اقتصادی فراهم کند بعد مالیات دریافت کند، فقیر یعنی کمرشکسته، اجازه ندهید افراد جامعه دچار فقر شوند.

وی با اشاره به اشکالات در اجرای اصل 44 افزود: اجرای اصل 44 دچار مشکل جدی است، اگرچه برادران دفاع می‌کنند اما در واقع این دفاع آنها اشکال دارد، آیا «دولت» کشاورز یا صنعتگر است؟ قطعا خیر، امیرالمومنان(ع) می‌گوید خیر دولت سیاست‌گذار است، متاسفانه چون یک مقدار کارها را بعد از انقلاب بیشتر دولتی کردیم حاضر نیستیم این بند را رها کنیم.

نماینده ولی فقیه در مرکزی تصریح کرد: دولت مسئول صیانت از حقوق مردم، بازرگانی سالم، روابط اقتصادی سالم داخلی و خارجی و حل اختلافات است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر تللش در حوزه رونق تولید و فاصله گرفتن از ساختمان‌سازی‌های غیرضروری بیان کرد: باید تدبیرات لازم اعمال شود و سرمایه‌های خود را صرف ساختمان‌سازی نکنیم، برخی از ساختمان‌سازی‌ها و برج‌سازی‌ها در شمال شهر تهران پسندیده نیست، این ساختمان‌سازی‌ها مشکل کشور را برطرف نمی‌کند.

وی ادامه داد: ما در کشور مشکل سالن اداری نداریم، بلکه مشکل تولید داریم که باید در این راستا تلاش کنیم و با تولیدات خود با ژاپن، کره، چین و غیره بتوانیم رقابت کنیم، در جهت قیمت تما‌م‌شده مناسب، هزینه مناسب، کیفیت مطلوب و غیره تلاش کنیم و بتوانیم صدها برند جهانی را به بازار عرضه کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: نمی‌گویم در تمام بخش‌ها همین که در 10 تا 20 صنعتی که جمهوری اسلامی ظرفیت آن را دارد این اقدامات را اجرایی کنیم، امسال شاید 2 میلیون تن سیب در این کشور دچار مشکل شد، اینها را باید تدبیر کنیم، باید نقدینگی را مدیریت کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: استان مرکزی با وجود اینکه شاید محدوده کوچکی در سطح استان باشد اما با ظرفیت‌های گسترده‌ای که در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، پالایشگاه و غیره دارد در ارتباطات بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارد و همین ظرفیت‌ها این استان را به استانی ملی و بین‌المللی تبدیل کرده است و باید گفت اقتصاد استان و مرز نمی‌شناسد باید آن را بین‌المللی بدانیم.

وی تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه دفاع از میهن به شهات رسیدند، ما در جبهه دیگری هستیم، جبهه اقتصادی، بنده در زمان جنگ هم در جبهه اقتصادی مشغول بوده‌ام.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: نمونه آن جریان مبارکه است که با نفت خام مبارکه را ساختیم که قادر به صادرات به بازارهای اروپایی است./1350/د102/ب1

ارسال نظرات