۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۶۳۸۴۶۳
مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف خبر داد؛

راه اندازی ۲ هزار مرکز افق تا سال ۱۴۰۰ در کشور

راه اندازی ۲ هزار مرکز افق تا سال ۱۴۰۰ در کشور
مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف گفت: هدف گذاری ما نیز در سال جاری ایجاد حدود ۲۰۰ مرکز افق بوده و برای سال ۱۴۰۰ نیز راه اندازی ۲ هزار مرکز افق در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، رضا معممی مقدم، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: سیاست‌های اداره کل امور اجتماعی سازمان اوقاف استفاده از ظرفیت مراکز افق در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای امینانه نیات واقفین و تعامل گسترده و هدفمند با نهاد و سازمان‌های دولتی و عمومی است.

وی گفت: در سال جاری برای نخستین بار طرح شمیم حسینی با موضوع عزاداری و اطعام عزاداران سیدالشهدا(ع) در 201 بقعه 31 استان کشور و در 15 هزار و 200 هیات و مسجد اجرا شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: در مجموع 10 میلیارد و 400 میلیون تومان از محل نیات واقفین در این طرح انجام شده است.

معممی مقدم تصریح کرد: همچنین در طرح مهر تحصیلی نیز از یک هزار و 185 موقوفه مرتبط تعداد 552 موقوفه دارای درآمد بوده و 3 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده و بیش از 3 هزار دانش آموز بسته تحصیلی اهدا شد.

وی ادامه داد: در طرح مهر تندرستی و خدمات دهی بیماران از یک هزار و 71 موقوفه مرتبط 6.5 میلیارد تومان هزینه شده و و 73 هزار نفر از این خدمات بهره مند شدند.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد 443 زائر به سفر عتبات عالیات و 723 نفر به سفر مشهد مقدس از محل نیات واقفین اعزام شدند.

معممی مقدم با بیان اینکه در طرح مائده آسمانی نیز به طلاب و مدارس علوم دینی کمک شده است اظهار کرد: راه اندازی مراکز افق بقاع متبرکه در راستای تبدیل بقاع به قطب فرهنگی است و کارکرد اجتماعی بقاع بر اساس نیازهای روز جامعه تقویت کنیم.

وی افزود: هدف گذاری ما نیز در سال جاری ایجاد حدود 200 مرکز افق بوده و برای سال 99 راه اندازی 500 مرکز افق و برای سال 1400 نیز راه اندازی 2 هزار مرکز افق در کشور است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه در سال جاری 320 میلیارد تومان از طریق مرکز افق برای اجرای امینانه نیات واقفین هزینه می‌‌شود گفت: در سال جاری 320 زندانی غیرعمد از محل موقوفات مرتبط آزاد شدند و تا 22 بهمن ماه جاری نیز 502 زندانی جرائم غیرعمد دیگر آزاد می‌شوند.

معممی مقدم بیان کرد: تاکنون 100 تن مواد غذایی و مواد بهداشتی به ارزش 3 میلیارد تومان از طریق بقاع متبرکه جمع آوری و به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 200 درمانگاه و 133 بیمارستان وقفی در کشور وجود دارد عنوان کرد: نهاد وقف در حوزه آموزش و پرورش نقش زیادی داشته و 12 هزار مدرسه وقفی در کشورر وجود دارد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات