۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۳۸۴۶۸
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

طرح افق در ۵۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرایی می‌شود

طرح افق در ۵۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرایی می‌شود
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: طرح افق در ۵۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: طرح افق در 50 بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرایی می‌شود.

وی گفت: طرح افق مخفف سه کلمه اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بوده و فعالیت‌ها در این سه حوزه متمرکز است و این طرح در راستای تبدیل بقاع به قطب فرهنگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: در سال جاری تعداد پنج مرکز افق در استان راه اندازی شده و این مراکز سطح بندی شده و تا پایان سال 1400 باید در سه سطح طرح افق راه اندازی کنیم.

حجت الاسلام بخشی پور تصریح کرد: برای بقاع متبرکه که نیات اجتماعی دارند هیات امنا تعریف شده و هر کدام کار فرهنگی، اجتماعی و قرآنی به دست می‌گیرند و سرمنشا آن از بقاع متبرکه است.

وی ادامه داد: در سال جاری طرح آرامش بهاری در 55 بقعه با حضور 627 هزار زائر، اجرای پیوند آسمانی برای 169 نفر، اجرای طرح مهر تحصیلی برای 259 نفر، اجرای برنامه دهه کرامت در 35 بقعه با حضور 150 هزار نفر، طرح بصیرت عاشورایی در 55 بقعه با حضور 170 هزار نفر، اجرای مراسم اربعین حسینی در 22 بقعه با حضور 48 هزار نفر و خدمات رسانی به 96 هزار زائر پاکستانی در 5 موکب انجام شده است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه موقوفات در بحق قرآن کوچک است خاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد 55 وقف جدید در استان ثبت شده است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات