۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۳۸۵۱۵

نظر رسانه‌ها و کاربران عرب‌زبان درباره تصمیم جنجالی AFC علیه ایران

نظر رسانه‌ها و کاربران عرب‌زبان درباره تصمیم جنجالی AFC علیه ایران
تصمیم جنجالی و سیاسی کنفدراسیون فوتبال آسیا، AFC، مبنی بر محرومیت تیم‌های ایرانی از میزبانی به بهانه عدم امنیت در ایران، واکنش‌های مختلفی را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاري رسا، بسیاری از تحلیلگران و صاحبنظران معتقدند که این تصمیم سیاسی با فشار عربستان سعودی گرفته شده است؛ موضوعی که برخی رسانه‌های عرب زبان هم آن را تایید کرده‌اند.

این رسانه ها با اشاره به تاثیر دلارهای نفتی عربستان سعودی در تصمیم گیری‌های مجامع بین المللی، تاکید کردند اگر بحث عدم امنیت مطرح باشد، بدون شک عربستان هم با توجه به جنگ یمن و حمله به آرامکو و فرودگاه های این کشور، از کشورهای ناامن منطقه است.

به نوشته این رسانه ها، عربستان سعودی به شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا که از نزدیکان بن سلمان نیز می باشد، برای گرفتن میزبانی از تیم های ایرانی فشار آورده است.


کاربران عرب زبان فضای مجازی، همچنین ویدئویی از «حامد البخیتی» یکی از رهبران یمن را همرسانی و این سوال را مطرح کرده اند که آیا عربستان سعودی، کشوری در حال جنگ و در معرض موشک و حمله هواپیماهای بدون سرنشین، برای بازیکنان بی‌خطر است؟ به‌ویژه که عربستان سعودی بسیاری از پایگاه‌های نظامی‌اش را نزدیک ورزشگاه‌ها بنا کرده است.

 

/1360/

منبع:جام نیوز

ارسال نظرات