۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۳۸۸۰۲
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مطرح کرد؛

استقبال بی‌نظیر مردم نجف و کربلا از امام خمینی

استقبال بی‌نظیر مردم نجف و کربلا از امام خمینی
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به همزمانی حضور خود در نجف و تبعید امام خمینی به عراق، گفت: مردم نجف و کربلا استقبال پرشوری از امام خمینی و قیام برای احیای اسلام کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیداری یک و نیم‌ساعته با اعضاء اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان اصفهان به سؤالات مختلف نمایندگان این اتحادیه پاسخ داد.

وی در این دیدار با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در پاسخ به یکی از سؤالات با بیان قسمت‌هایی از زندگی‌نامه خود اظهار داشت: بنده تا سن 14 سالگی در ظفرقند اردستان بودم و پس از آن به قم برای تحصیل علوم حوزوی رفتم.

وی اضافه کرد: در سال 1343 هم‌زمان با تبعید امام خمینی(رحمه‌الله علیه) به ترکیه، به صورت قاچاق به نجف رفتم، همیشه دوست داشتم در نجف تحصیل کنم، 6 ماه از حضور من در نجف می‌گذشت که امام راحل به عراق تبعید شد، ما جزء نخستین گروه‌هایی بودیم که به استقبال و دیدار امام راحل در کاظمین رفتیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: هر روز بر تعداد گروه‌هایی که با امام خمینی(رحمه‌الله علیه) همراه می‌شدند، افزوده می‌شد، ما پس از دیدار با امام، به سامرا رفتیم، سپس همراه ایشان به کربلا رفتیم؛ امام راحل در حرم‌های مطهر زیارت جامعه کبیره را از حفظ می‌خواندند و پس از یک هفته که در کربلا ماندند، به نجف آمدند و استقبال با شکوهی از ایشان شد.

وی گفت: البته مردم نجف و کربلا به محض اینکه از حضور امام خمینی(ره) در عراق آگاه شدند، استقبال بی‌نظیری از ایشان در شهرهای کاظمین، نجف و کربلا انجام دادند و از قیام ایشان برای اسلام حمایت کردند؛ حتی امام جمعه اهل تسنن شهر کاظمین گفت: فکر نکنید شما در عراق غریب هستید، همه کشورهای اسلامی و مسلمانان از شما حمایت می‌کنند چراکه شما برای اسلام به پا خواستید.

آیت‌الله طباطبایی نژاد یادآور شد:  بنده حدود 3 سال در درس خارج فقه امام خمینی(رحمه‌الله علیه) شرکت کردم، پس از تحصیل در عراق، به قم آمدم و ازدواج کردم، در قم درس می‌گفتم، 5 پسر و 3 دختر دارم که نخستین فرزندم در دفاع مقدس به شهادت رسید.  

برای داشتن فرزندان صالح خودمان باید صالح باشیم

وی با تأکید بر ضرورت تربیت دینی فرزندان بیان کرد: جمع خانواده باید الهی باشند تا تربیت فرزندان به درستی انجام شود اگر والدین اهل خدا، نماز و قرآن باشند، فرزندان صالح تربیت می‌شوند، نیاز نیست حتماً با زبان و دستور دادن فرزندان را راهنمایی کرد، بلکه رفتار ما بهترین دعوت‌کننده به راه صحیح است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به مبارزات انقلابی روحانیون عنوان کرد: من در شهرهای مختلف همچون رشت، مازندران، دزفول، شیراز و غیره منبر می‌رفتم و مردم را نسبت به فرمایشات امام خمینی(رحمه‌الله علیه) و خیانت‌های شاه آگاه می‌ساختیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام جواد(علیه‌السلام) گفت: ایشان می‌فرمایند انسان به سه چیز نیاز دارد: توفیقی از جانب خدا، پنددهنده‌ای از درون خود( انسان، خودش را موعظه کند) و پذیریش نصیحت دیگران؛ بدون شک انسان هیچ چیز از خود ندارد و ریشه همه نعمت‌ها به خداوند متعال باز می‌گردد./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات