۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۶۳۹۳۹۵
مدیر حوزه های علمیه خواهران:

از ظرفیت های خواهران طلبه غافل نشویم

از ظرفیت های خواهران طلبه غافل نشویم
حجت الاسلام بهجت پور گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران سعی فراوانی دارد تا فرصت های ایجاد نشده برای خانم ها که پیش از انقلاب نادیده گرفته شده بود، در اختیار شما قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب خواهرجدیدالورود سیستان و بلوچستان که امروز در اردوگاه نرجس خاتون جمکران برگزار شد، به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدا با عرض خیر مقدم و خوش آمد گویی به طلاب خواهر جدیدالورود، برای آنان آرزوی پیوندی معنوی و ناگسستنی با اهل بیت(ع) کرد و از آنان خواست که عزم و جدیتی خستگی ناپذیر و خدمتی موثر برای دین داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با اشاره به نرم افزار طلیعه حضور که به همت معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران فراهم شده است، اظهار داشت: این نرم افزار کار ماندگاری است که به تدریج و بر اساس تجربه، کامل خواهد شد و طلاب با استفاده از آن، پاسخ بسیاری از ابهامات ذهنشان را می یابند؛ با استفاده از این نرم افزار، راه برای پیمودن مسیر طبیگی با کمترین هزینه فراهم می شود و امیدوارم شما از این فرصت طلایی به خوبی استفاده کنید.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در ادامه افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مدیریت حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید و به خصوص رهبر معظم انقلاب(دامت برکاته)، سعی فراوانی دارند تا فرصت های ایجاد نشده برای خانم ها که پیش از انقلاب نادیده گرفته شده بود، در اختیار شما قرار بگیرد و از ظرفیت های شما، برای تغییر، تحول، اصلاح امور و ساماندهی به زندگی دینی مردم استفاده شده و اهمیت آن نادیده گرفته نشود زیرا غفلت از این ظرفیت، بسیار آسیب زا است.

مفسر برجسته قرآن کریم با تأکید بر شکل گیری خانواده های مبتنی بر فرهنگ و منش اهل بیت، تصریح کرد: اگر می خواهیم در جامعه خانواده ها با فرهنگ و منش اهل بیت رشد کنند، نیاز به زنان شایسته ای داریم که دین را خوب بفهمند و به زنان دیگر نیز به خوبی منتقل کنند، چنین خانواده ای محصول تربیت چنین بانوانی است.

وی در ادامه گفت: مادران جامعه باید مهارت های تربیت فرزندان و ساماندهی داخل منازل را به خوبی بدانند و این مهم تنها با داشتن طلبه های خواهر توانا که سرمایه های فرهنگی از دین و مهارت های ترویج و تبلیغ دینی دارند میسر است.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با اشاره به تلاش های دشمنان برای انحراف جوانان ایرانی، اظهار داشت: دشمنان برای انحراف جوانان ما تلاش های زیادی می کنند و جنگی را که راه انداخته اند کتمان نکرده و برای دلسرد شدن مردم از انقلاب تلاش می کنند، در این جنگ نابرابر سرمایه ما برای به میدان آوردن مردم و رسواسازی نقشه های دشمن، شما طلبه های ارزشمند هستنید و بخش زیادی از تداوم انقلاب به تلاش های بستگی دارد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران نقش طلبه های خواهر در آینده را بسیار اثر گذار دانست و گفت: شما طلبه های خواهر در آبادانی و آینده جمهوری اسلامی ایران نقش انکارناپذیر و اثرگذاری دارید؛ حتی اگر محدوده خدمت رسانی شما کوچک باشد. شما باید خود را برای یک مجاهدت خالصانه آماده کنید و به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه دین به نام اشخاص نگاه نمی کند، بلکه به نیت، اخلاص و عزم شما برای خدمت رسانی در محضر حضرت حق توجه می کند.

استاد برجسته حوزه های علمیه در ادامه افزود: راه به سوی خداوند راه سختی نیست، بایستی در هر لحظه از زندگی به یاد حضرت حق باشید، محبت هایش را به یاد بیاورید و از غضب او بترسید و در نهایت حصاهای میان خود و خداوند را کنار بزنید.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور، حوزه های علمیه را فرصتی برای قرارگیری در مسیر رسیدن به خداوند دانست و گفت: حوزه های علمیه خواهران فرصتی بزرگ است و دائما با طلاب در مورد راه های رسیدن به خداوند و عرضه آن به دیگران بحث می شود.

مفسر برجسته قرآن کریم خطاب به طلبه های خواهر جدیدالورود سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این مسئله که چگونه و چه زمانی به خداوند وصل بشوید و میزان موفقیت شما در این مسیر بستگی به توانایی های شما در دست یابی به حقیقت توحید دارد. مراقب باشید تا مسیر را گم نکنید و اگر نیت ها و دلایل حضورتان در حوزه کافی نیست، در وهله اول آن را اصلاح کرده و سپس رشد بدهید.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور در پایان گفت: مطمعن باشید وعده های خداوند در مورد تلاشگران در حوزه دانش محقق می شود و اگر طالب دانش باشید و تنها طلبه دانش نباشید، یعنی همه چیز خود را فدای طلب دانش بکنید تا بتوان شما را طالب دانش خواند، رزق شما در همه ابعاد زندگی تأمین خواهد شد./1370/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
آخه این چه تیتر مسخره ای است ظرفیت خواهران طلبه چی به ذهن آدم میاره حداقل می نوشتید توانمندی یا از مطالب دیگر استاد بهجت پور تیتر می ساختید
1
0