۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۳۹۵۲۸
حجت الاسلام میرزایی:

فقه حکومتی بسترساز تحقق اقتصاد اسلامی است

فقه حکومتی بسترساز تحقق اقتصاد اسلامی است
عضو مجمع نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان گفت: قوانین کشور باید موافق با اسلام باشد، امروز قوانین ممتنع نسبت به اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین میرزایی عضو مجمع نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به ابلاغ رهبر معظم انقلاب در خصوص سیاست‌های کلی قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدوار هستیم مجلس یازدهم اجرا کننده این ابلاغ مهم رهبر معظم انقلاب باشد، امروز قرآن و عترت نسبت به قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی یا ممتنع است یا مخالف است اما موافق نیست، شورای نگهبان قوانین را در صورت عدم مخالفت با قرآن و عترت تصویب می‌کند و این در حالی است که قوانین در حالت ممتنع با شرع است نه اینکه موافق باشد.

وی در ادامه افزود: تیم‌های مختلفی پیرامون زیرساخت‌های قوانین کشور با توجه به فقه حکومتی و تطابق با قرآن و عترت در اصفهان با حضور جوانان نخبه مشغول به فعالیت‌ هستند و دستاوردهای خوبی در عرصه پژوهشی داشته‌اند که در اصفهان نیز این گروه‌ها مشغول به فعالیت هستند و باید مجلس یازدهم از ظرفیت‌های آنان به خوبی استفاده کند.

عضو مجمع نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم فعالیت‌ها در عرصه فقه حکومتی بتواند اسلامی سازی قوانین با عنایت به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در مجلس یازدهم را عملی کند، امروز نیاز به قوانین منطبق با اسلام بسیار محسوس و ضروری است.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه اقتصاد اسلامی با تحقق فقه حکومتی محقق می‌شود، تصریح کرد: توجه به فقه حکومتی و پیگیری مباحث مربوط به این عرصه بسترساز محقق شدن قوانین اسلامی در کشور و در نتیجه محقق شدن اقتصاد اسلامی و اقتصاد اسلامی گره گشای مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات