۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۳۹۵۴۴
آیت الله صدیقی:

دلدادگان غرب دست از دوقطبی سازی بردارند | مجلس تراز خون حاج قاسم تشکیل شود

دلدادگان غرب دست از دوقطبی سازی بردارند | مجلس تراز خون حاج قاسم تشکیل شود
امام جمعه موقت تهران شجاعت، دیانت، صداقت و بصیرت را از شاخصه های نماینده تراز انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: مجلسی در تراز خون شهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با بیان اینکه تقوا در زندگی مایه امنیت همه جانبه انسان ها است، گفت: تقوا به منزله دژی شکست ناپذیر و مستحکم است.

وی با اشاره به اینکه خداوند با افراد با تقوا از روی مودت، رحمت، هدایت و نصرت معیت و همراهی دارد، ادامه داد: اگر انسان همه امور خود را برای رضای خدای متعال و با رعایت جوانب تقوا انجام دهد، بدون شک خداوند نیز با او معیت خواهد داشت.

آیت الله صدیقی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره(س) و امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام خمینی(ره) وارث معارف حضرت زهرا(س) بوده و با بنیان گذاری نظام جمهوری اسلامی در حقیقت نقش احیاگری «غدیر» و ریشه کن کردن ظلم و جور را بر عهده گرفتند.

امام جمعه موقت تهران به تبیین ابعاد مختلف زندگانی نورانی حضرت زهرا(س) پرداخت و خاطرنشان کرد: ایشان در علم، قدرت تصرف در عالم تکوین، طهارت و در همه شؤون زندگی برترین بانوی عالم هستند؛ پیامبر اکرم(ص) یک چله ریاضت را سپری کردند تا خداوند متعال حضرت صدیقه طاهره(س) را به ایشان عطا کرد.

وی با بیان اینکه طبق روایات، حضرت زهرا(س) از ابتدای خلقتشان پرچم حمایت از دین و نبوت را به دست گرفته بودند، ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند «من هم بشری مثل شما هستم و ازدواج می کنم و وسیله ازدواج برای شما را فراهم می کنم، مگر فاطمه(س) که او را خداوند برای علی(ع) به تزویج در آورد».

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه همه اعضا و جوارح حضرت زهرا(س) تجلی بندگی و خدمت به دین بود، تأکید کرد: امروز ایمان بانوان جامعه اسلامی باید مانع پرخاشگری ها و ناسازگاری ها و عدم مسؤولیت پذیری ها شود؛ حضرت زهرا(س) در خدمت دین بودند و همه دغدغه شان رضای خداوند بوده و جز به این موضوع به مسأله دیگری نمی اندیشید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز پدران و مادران جامعه باید دخترانی خداترس و مسؤولیت پذیر تربیت کنند، گفت: امروز بانوان جامعه باید نماز را جدی بگیرند و بدانند اگر نماز را بزرگ بشمارند خداوند نیز مشکلاتشان را حل خواهد کرد.

وی با انتقاد از افزایش پرونده های طلاق و ناسازگاری همسران در جامعه، شوهرداری و فرزند داری را وظیفه و اولویت نخست بانوان دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع به دلیل قصور آموزش و پرورش و رسانه ها و اندیشمندانی است که از قلم مؤثری برخوردار هستند؛ امروز باید مسأله ازدواج پایدار را به خوبی برای افراد تبیین کنیم.

به گزارش رسا، آیت الله صدیقی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران  اظهار داشت: اگر انسان باور کند که امانت دار خداوند است، میزها و مقام ها برایش وحشتناک می شود و با رعایت تقوای اداری و سیاسی سعی می کند امانت الهی را که عبارت از خدمت به مردم است را به خوبی انجام دهد.

امام جمعه موقت تهران ضمن انتقاد از سخنان انحرافی و دو قطبی ساز برخی مسؤولان تأکید کرد: چرا باید برخی مسؤولان به جای ایجاد امید و دلگرمی در جامعه، مردم را نسبت به انتخاباتشان بی اعتماد و دلسرد کنند؟ فطرت و دین و عقلشان بعد از این سخنان به آنها چه می گوید؟

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به هیچ حزب و گروهی تعلق ندارد، ابراز داشت: برخی از دلدادگان به غرب همواره سعی می کنند دو قطبی سازی کنند، اما وقتی 22 بهمن می رسد مردم همه چیز را رها کرده و وارد صحنه می شوند؛ در 22 بهمن هیچ حزب و گروهی مطرح نیست، زیرا انقلاب به حزب و جناح خاصی تعلق ندارد، بلکه متعلق به محرومان و مستضعفان است.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه یکپارچگی مردم در 22 بهمن از عنایات امام زمان(عج) است، زیرا هیچ فضولی نمی تواند میان دل های مردم در این روز رخنه کرده و صفشان را پراکنده کند، اظهار داشت: مردم با بصیرت و فهیم و قدردان ایران در 2 بهمن دشمن را مأیوس کردند؛ در برخی شهرها تا 30 درصد افزایش حضور مردم را شاهد بودیم و این حضور، حضوری الهی و قرآنی و مقتدرانه و توأم با امید بوده و نشان از دوام انقلاب و بیعت با ولایت و شهادت و نیابت امام زمان(عج) و یکپارچگی ملت و پافشاری بر مبارزه با استکبار است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه جشن سالانه انقلاب پدیده ای بی بدیل و نعمت مستمر خداوند است که معجزه وار همه توطئه های دشمن را نابود می کند، اضافه کرد: انتخابات پدیده انقلاب بود، زیرا  قبل از انقلاب مردم در سرنوشت خودشان نقشی نداشتند، اما انقلاب آنها را به صحنه آورد.

وی با بیان اینکه نظام ما نظام ولایت و اتحاد امام و امت است، به روحیه ولایتمداری شهید سلیمانی اشاره و عنوان کرد: ایشان در یک سخنرانی گفتند «والله والله والله شما عاقبت بخیری تان منوط به این است که به حکیمی که سکان دار انقلاب است دل بدهید».

آیت الله صدیقی حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی را از آرمان های امام راحل دانست و تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب نیز با پیروی از امام راحل با توجیه و استدلال و تبیین خواستند ملت ایران پای صندوق های رأی بروند.

وی با بیان اینکه امروز مردم باید مجلسی در تراز خون شهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل دهند، ابراز داشت: مردم باید نمایندگان امینی که با چشم و ابروی بیگانگان توافق نامه های آنچنانی را امضا نمی کنند و به وزرای پرونده دار رأی نمی دهند را انتخاب کنند.

امام جمعه موقت تهران شجاعت، دیانت، صداقت و بصیرت را از شاخصه های نماینده تراز انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: مردم نباید گروهی و حزبی به کسی رأی دهند؛ مرم باید نمایندگانی شجاع انتخاب کنند که همچون شهید سلیمانی بتواند با صراحت بگوید «آقای ترامپ قمار باز من حریف تو هستم».

وی با بیان اینکه مردم باید نماینگانی انتخاب کنند که از ارتباط با گردن کلفت ها پرهیز کرده و پا برهنگان و زاغه نشینان را فراموش نکنند، گفت: نمایندگانی باید انتخاب شوند که قانونی بگذارند که گروهی نباشد، بلکه ناظر بر ریل گذاری برای حرکت تکاملی جامعه اسلامی باشد؛ مجلس آینده باید مجلسی باشد که دولت را کنترل کرده و مردم به آن دل ببندند و بتواند مقدمات تسهیل حرکت قوه مجریه و قو قضاییه را فراهم کند.

آیت الله صدیقی در ادامه طرح معامله قرن را محکوم به شکست دانست و مطرح کرد: طرح معامله قرن به منزله یک افتضاح و رسوایی برای رییس جمهور رسوا و بی آبروی آمریکا و نخست وزیر اسرائیل غاصب است؛ این طرح در دنیای اسلام خیزش و انقلاب جدیدی را به پا کرده و بدون شک این هدف شوم نتیجه ای نمی گیرد.

امام جمعه موقت تهران در پایان ضمن اشاره به برف گیلان و با انتقاد از غافلگیر شدن مسؤولان در مواجهه با این بحران بیان کرد: بحران ها باید پیشبینی شده و تدارکات لازم برای مواجهه با آن انجام می شد؛ از مسؤولان و آحاد مردم می خواهیم برای حل مشکلات گرفتاران در این نوع بحران ها قدم های خیر بردارند./841/پ201/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
تنور انتخابات درحال گرم‌تر شدن است.
0
0