۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۳۹۵۸۱
حجت الاسلام فاطمی ابهری:

مودت و همراهی با دشمنان مانع نصرت الهی خواهد شد

مودت و همراهی با دشمنان مانع نصرت الهی خواهد شد
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین نصرت الهی را در گرو ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن و سختی ها و مشکلات دانست و گفت: مودت و همراهی با دشمنان مانع نصرت الهی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد فاطمی ابهری عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به موجبات نصرت الهی در قرآن کریم گفت: خداوند وعده نصرت خود را در جاهایی عنایت می فرماید که مجاهدت، مهاجرت، صبر و مقاومت در برابر سختی ها باشد.

وی افزود: جایی که وضعیت برای مؤمنان سخت و تنگ می شود و مؤمنان ناامید نباشند خداوند متعال نصرت الهی را شامل حال آن ها خواهد کرد، نصرت وعده الهی است که حتما تحقق پیدا خواهدکرد اما باید به شرط نصرت عمل کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به موانع نصرت الهی اظهار داشت: در جایی که صبر، تحمل و مقاومت نباشد و انسان به سمت عدم تحمل، ضعف و وادادگی برود نصرت الهی شامل حال او نخواهد شد، نصرت الهی در جایی می آید که زمینه نصرت را فراهم کرده باشیم.

وی ادامه داد: اگر به ما به وظیفه خود و مقاومت توجه کنیم باید انتظار تحقق وعده الهی در زمینه نصرت را داشته باشیم اما اگر به وظیفه خود عمل نکردیم و در برابر سختی ها صبر و مقاومت نکنیم انتظار بی موردی خواهیم داشت.

حجت الاسلام فاطمی ابهری ابراز داشت: به فرموده قرآن کریم برای کسانی که کافر شدند نصرت الهی و هیچ نصرتی از سوی دیگران نخواهد بود، کسانی که کفر به آیات الهی پیدا کرده و آن ها را انکار کند، موجبات قتل انبیا و اولیای الهی را فراهم کنند و زمینه آزار و اذیت یا قتل آمران به معروف و ناهیان از منکر شوند نباید انتظار کمک داشته باشند.

وی عنوان کرد: دستور الهی بندگی خدا و اجتناب از طاغوت است، رسالت انبیا این است که مردم را خدا پرست کرده و اجتناب از طاغوت کنند، کسی که اطاعت طاغوت کند کفر و خلاف دستور الهی است، کسانی که اجتناب از طاغوت نمی کنند و به دامان غرب و بیگانه می روند باید از سرنوشت گذشتگان که اجتناب از طاغوت نکردند عبرت بگیرند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کسانی که نگاهشان به غرب و قدرت های ظاهری و پوشالی است نباید انتظار نصرت الهی داشته باشند، مودت و همراهی با دشمنان مانع نصرت الهی خواهد شد.

محمد قمین
ارسال نظرات