۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۳۹۷۸۳
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

غرب زن را به کالا تبدیل کرده است

غرب زن را به کالا تبدیل کرده است
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که غرب با تبدیل کردن زن به کالا کانون خانواده را از بین برده است، گفت: اسلام برای زن ارزش والایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی در جشن بزرگ انقلاب و سومین همایش فاطمی اساتید و طلاب که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) یکی از انسان‌هایی هستند که نقش بسزایی در تبیین معارف اهل‌بیت (ع) داشتند و الگویی واقعی برای مؤمنان در تمامی زمان‌ها هستند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت محمد (ص) بیان داشت: زمانی که آغاز بعثت بود و ایشان وارد خانه شدند، حضرت خدیجه (س) رو به پیامبر خدا (ص) کرد و فرمود: فرزندانمان در شکمم گفت: ای مادر نگران نباش خدا با پدرم است، در این هنگام حضرت محمد (ص) به حضرت خدیجه (س) فرمودند: این فرزند دختر است و او مادر یازده امام خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی در ادامه بابیان این‌که برای شناخت یک شخصیت چند نشانه وجود دارد، تأکید کرد: نخستین روش کلام خدا است که از کلام خدا انسانی را بشناسیم.

وی ادامه داد: دوم کلام معصوم است و سوم کلام اندیشمندان مسلمان و غیرمسلمان است که از افراد تعریف می‌کنند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: چهارم نیز زندگی و سیره افراد است که از آن می‌توان یک فرد و شخصیتش را شناخت.

وی افزود: قران، کلام معصومین و اندیشمندان مسلمانان و غیرمسلمانان وزندگی فاطمه گواه شخصیت والای ایشان است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی بابیان این‌که شخصیت فاطمه زهرا (س) بسیار بالا است، بیان داشت: ایشان به‌تنهایی در برابر حاکمان آن زمان ایستاد و حرف خودش را زد.

وی ادامه داد: اسلام بالاترین و بهترین مقام‌ها را برای زن در نظر گرفته است اما برخلاف آن کشورهای غربی زن را به کالا تبدیل کرده‌اند.

عضو هیئت‌ علمی جامعه المصطفی افزود: کشورهای غربی شب‌ها زن‌ها را به عرضه می‌گذارند و به‌صورت کلی نظام خانواده را از بین برده‌اند.

وی ابراز داشت: حال این کشورها به ما ایراد می‌گیرند درحالی‌که خودشان نهاد خانواده را متلاشی کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: قرآن برای سلایق مختلف حرف برای گفتن دارد و در بسیاری از موارد حقوق برابری برای زن و مرد در نظر گرفته است.

وی با اشاره به خاطره ای از حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در آخرین لحظات زندگی خودشان از امام علی(ع) خواستند که بر بالینش بنشیند ، وقتی حضرت امیر(ع) کنار زهرا (س) نشست: حضرت زهرا ۳ موضوع را خطاب به امام علی فرمودند: دروغ، خیانت و مخالفت با تو به‌عنوان همسر در زندگی ما نبود.

حضرت امیر المومنین نیز در پاسخ به ایشان فرمودند: فاطمه جان عالم‌ترین شخص به خدا، نیکوکارترین انسان، باتقواترین، گرامی‌ترین و مظهر خوف از خدا در عالم شما هستید.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی خاطر نشان کرد: اگر این سه موردی که حضرت فاطمه زهرا(س) خطاب به امام اول شیعیان فرمودند در زندگی‌ها نباشد قطعاً طلاق و جدایی در زندگی‌ها نخواهد بود.

مصطفی رستمی
ارسال نظرات