۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۳۹۸۲۹
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان:

علت محبوبیت «سردار سلیمانی» تکلیف‌مداری بود

علت محبوبیت «سردار سلیمانی» تکلیف‌مداری بود
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است، گفت: علت محبوبیت سردار سلیمانی تکلیف‌مداری او بود‌.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی صبح امروز در همایش بصیرت سیاسی انتخابات در رشت اظهار داشت: در نظام اسلامی انتخابات سبقه‌ای دارد که در سایر نظام‌های موجود در دنیا نیست و در کشورهایی که دموکراسی در آن‌ها حاکم است احزابی دارند که در ظاهر سبقه مردمی دارند اما در حقیقت قدرت در دست کارتل‌های سرمایه است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه در برخی کشورها مانند کشورهای عربی انتخاباتی برگزار نمی‌شود بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی کشورهای عربی اینطور توجیح می‌کنند که ایران همواره درگیر بحران، تحریم و حوادث و هجمه کشورهای قدرتمند است و این را دستاویزی برای عدم تعیین سرنوشت توسط مردم خود می‌کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه در گذشته در اروپا نیز انتخابات را نفی می‌کردند تصریح کرد: عدم دخالت مردم در تعیین سرنوشت نه شرعی است و نه عقلی زیرا شرع آنقدر به اجتماع و مردم بها داده که به پیامبر(ص) دستور مشورت با مردم را داد و این کار بها دادن به جمعیت است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی شرکت در انتخابات در نظام دینی را تکلیف دانست و عنوان کرد: شرکت در انتخابات در سایر نظام‌ها یک وظیفه اجتماعی است اما در نظام اسلامی حق و تکلیف است و هر کسی باید در آن حضور پیدا کند و حتی اگر در این نظام برای ما کاری نشده است باز هم باید به تکلیف خود عمل کنیم.

امام جمعه رشت افزود: مانورهای برگزار شده در کشور برگرفته از تفکر اسلامی است و سیاهی لشکر شدن گاهی اوقات تکلیف دینی است زیرا در وجود دشمن ایجاد رعب و وحشت می‌کند و همه نیروهای نظامی نظام نیز با وجود گرفتاری یا حتی عدم تمایل در مانورها شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر کسی در انتخابات شرکت نکند از تفکر اسلامی چیزی نمی‌داند اظهار داشت: خیال نابه‌جایی در نظام اسلامی جا افتاده است که عده‌ای فکر می‌کنند نباید کسی که رأی زیادی ندارد را انتخاب کنند اما انسان متکی به اندیشه اسلامی تنها به تکلیف خود عمل می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان سردار سلیمانی را شاگرد مراجع دانست و خاطرنشان کرد: تشییع پیکر میلیونی سردار سلیمانی به‌خاطر تکلیف‌مداری ایشان بود و اگر کسی برای خدا کار کند خداوند نیز امور او را ساماندهی می‌کند و کسی سعادتمند است که بر مبنای تکلیف حرکت کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به ویژگی داوطلبانی که باید به آنها رأی دهیم تاکید کرد: مسلمان بودن، پایبندی به نظام اسلامی، طماع نبودن، پایبندی به ارزش‌ها و ولایت فقیه و توانمند و شجاع بودن در برابر قدرت‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌های یک نماینده تراز انقلاب است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات