۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۶۳۹۹۹۵
وزیر دفاع مطرح کرد؛

صرفه جویی ۱۴۰ میلیون دلاری حاصل از تولید بومی قطعات پیشرفته

صرفه جویی ۱۴۰ میلیون دلاری حاصل از تولید بومی قطعات پیشرفته
وزیر دفاع طراحی و ساخت حدود ۳۱۰ قطعه برای سامانه‌های مختلف راداری، ارتباطی، موشکی، هوایی و دریایی را در شرایط تحریم ها، اقدامی انقلابی و جهادی دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ حاتمی در بازدید از نمایشگاه بومی سازی قطعات الکترونیکی و میکرو الکترونیکی شرکت صنایع الکترونیک ایران( صا ایران) گفت: متخصصین جوان صنعت دفاعی با تکیه بر دانش بومی و ظرفیت های داخلی توانسته اند به توانایی ساخت و تولید پیچیده ترین دستاوردهای پیشرفته الکترونیکی و میکرو الکترونیکی حوزه دفاعی دست یابند.

وزیر دفاع افزود: دانشمندان ایرانی با همت بلند خود تهدید های حاصل از تحریم ها رابه فرصت تبدیل کردند و به لحاظ دانشی،فن آوری و اقتصادی توانستند با تولید این قطعات پیشرفته 140 میلیون دلار صرفه جویی ارزی را نصیب کشور نمایند.

رونمایی از  15 سبد محصول مهم و گلوگاهی صنعت خودروی کشور

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سپس از 15 سبد محصول مهم و گلوگاهی صنعت خودروی کشور رونمایی کرد.

امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: از سرریز فناوری های پیشرفته حوزه دفاعی،15 سبد محصول گلوگاهی که  مورد نیاز شدید خودرو سازان بود طی 2سال اخیر با صرفه جویی بیش از 60 میلیون دلار تولید و این قطعات مورد نیاز در تیراژ گسترده و پرحجم در اختیار صنعت خودرویی کشور قرار گرفت.

وی افزود:  با تشدید تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران و به تبع آن صنعت خودرویی کشور ، شرکت های غربی از همکاری با خودروسازان سرباز زدند و تامین قطعات خاص خودرو ، بخصوص قطعات حوزه الکترونیکی با مشکل مواجه شده بود.

امیر سرتیپ حاتمی اضافه کرد: بنا به درخواست خودرو سازان و با توجه به سیاست های ابلاغی ، ظرفیت های دانشی و فناورانه صنعت دفاعی برای حل مشکل و مرتفع ساختن نیازهای ملی به کمک خودروسازان آمد و تا به امروز موفق شدیم با بهره گیری از توان شبکه همکار در بخش خصوصی کمک های شایان توجه ای را ارائه کنیم ./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات