۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۶۴۰۱۵۱

هرآنچه از مراحل آزمایش ازدواج باید بدانید

هرآنچه از مراحل آزمایش ازدواج باید بدانید
انجام آزمایش‌های ازدواج، یکی از مراحلی است که زوجین باید قبل ازعقد، آن را سپری کنند؛ در غیرانصورت امکان ثبت عقد وجود ندارد. برای آشنایی با نحوه و مراحل این آزمایش، گزارش زیر را بخوانید.

به گزارش خبرگزاري رسا، دختر و پسری که قصد ازدواج دارند، باید از لحاظ خونی با یکدیگر هم خوانی داشته باشند. همچنین باید احتمال وقوع بیماری خاص در فرزندان احتمالی آنان بررسی شود.

به همین دلیل انجام برخی آزمایشات قبل از جاری شدن صیغه ازدواج و ثبت در دفاتر ازدواج الزامی است.

طی کردن مجموع این مراحل ۵ ساعت وقت می‌برد و ۱۱۴ هزار تومان آب می‌خورد.

صفرتا صد آزمایش ازدواج/ این آزمایش‌ها چقدر هزینه دارد؟

اولین مرحله: دریافت معرفی نامه از دفتر ازدواج

اولین قدم برای انجام آزمایش‌های پزشکی ازدواج، دریافت برگه معرفی نامه همراه با عکس دختر و پسر از دفتر ازدواج برای انجام آزمایشات است.
برای دریافت این معرفی نامه، همراه داشتن شناسنامه، کارت ملی و یک قطعه عکس ۳*۴ دو طرف الزامی است. همچنین هزینه دریافت آن ۴۰ هزارتومان است.

این معرفی نامه تاریخ ندارد و می‌توان در فرصت مناسب برای انجام آزمایش‌ها اقدام کرد.
پس از دریافت معرفی نامه، به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت که به مراکز مرکز خدمات جامع سلامت شهری معروف هستند؛ مراجعه کنید.

دومین مرحله: انجام آزمایش‌های ازدواج

در مرکز خدمات جامع سلامت شهری، فرم‌های اطلاعات شخصی و خانوادگی درباره سابقه بیماری‌ها توسط زوج و زوجین پر می‌شود. همچنین اطلاعات افراد، در سامانه مرکزی وزارت بهداشت ثبت می‌شود.

پس از تکمیل فرم ها، آزمایش‌های ازدواج در آزمایش خون و ادرار خلاصه می‌شوند. همچنین تزریق واکسن کزاز در این مرحله قرار می‌گیرد.
در انجام این آزمایش ها، نوع بیماری و سابقه افراد بسیار موثر است و ممکن است از همه این آزمایش‌ها همه دریافت نشود.

صفرتا صد آزمایش ازدواج/ این آزمایش‌ها چقدر هزینه دارد؟

سومین مرحله: کلاس‌های آموزشی

بعد از انجام آزمایش‌ها، سه کلاس ۴۵ دقیقه تا یک ساعتی برای عروس و داماد‌ها تشکیل می‌شود. این سه کلاس مربوط به آشنایی با روانشناسی ازدواج، اخلاق و حقوق در ازدواج و بهداشت فردی است.

در کلاس اول یک روانشناس، به بیان تفاوت‌های مردان و زنان می‌پیردازد. همچنین اطلاعاتی درباره نحوه کنترل خشم، مسائل جنسی و علل خیانت به گوش افرادی که قصد ازدواج دارند؛ می‌رساند.

در کلاس دوم، یک کارشناس مسائل حقوقی خانواده، نکاتی درباره حقوق و وظایف زوجین نسبت به یکدیگر مانند مهریه و نفقه مطرح می‌کند. همچنین مفاد عقد نامه تشریح می‌شود.

در دو کلاس ذکر شده، زوجین با یکدیگر در کلاس‌ها حضور پیدا می‌کنند، اما در کلاس سوم، دختران و پسران از یکدیگر جدا می‌شوند.

در کلاس سوم، یکی از کارشناسان مرکز، درباره بارداری، بیماری‌های جنسی و تربیت کودکان توضیحاتی ارائه می‌کند.

پس از پایان کلاس ها، برگه جواب‌های آزمایش، به دست عروس و داماد می‌رسد و اینجاست که مشخص می‌شود خون دختر و پسر، بهم می‌خورد یا نه؟

در صورت عدم مثبت بودن جواب آزمایش، زوجین به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شوند.

در مجموع این مراحل، بیش از ۵ ساعت وقت شما را می‌گیرد و ۱۱۴ هزار تومان هزینه دارد که معمولا با دریافت شیرینی توسط پرسنل کمی بیشتر هم می‌شود./1360/

منبع: میزان

ارسال نظرات