۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۶۴۰۱۵۲

قیمت دلار در ماه‌های آینده چگونه خواهد بود؟

قیمت دلار در ماه‌های آینده چگونه خواهد بود؟
محمد حسینی در خصوص افزایش نرخ ارز در پایان سال گفت: به نظر می‌رسد این بار هم بانک مرکزی اجازه افزایش قیمت ارز را ندهد و این افزایش قیمت ناشی از افزایش تقاضا در کشور باشد.

به گزارش خبرگزاري رسا، طی روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت دلار در بازار بودیم که این نوسانات در نهایت دلار را در مرز 14 هزار تومان رساند.

در همین راستا قیمت طلا هم پا به پای دلار افزایش پیدا کرد اما روند افزایشی دلار متاسفانه متوقف نشده و همچنان در حال افزایش است.

در همین راستا محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین نماینده مردم تفرش در گفتگوییدر خصوص افزایش قیمت دلار در شرایط فعلی کشور اظهار داشت: در یک هفته گذشته که نمایندگان مجلس درگیر انتخابات هستند یکباره قیمت دلار افزایش پیدا کرد و نباید دولت گمان کند که نظارت مجلس در این روزها کمتر از قبل شده است.

وی همچنین گفت: هر سال در پایان سال به خاطر افزایش تقاضا، به علت های مختلف، نرخ دلار افزایش پیدا می‌کند که یکی از این علت‌ها افزایش سفرهای خارجی و علت دیگر نیاز تولیدکنندگان برای تأمین مواد اولیه برای سال آتی خود است.

حسینی بیان کرد: با اجرای بازار متشکل ارزی می توان انتظار داشت که کشور به یک ثبات ارزی خواهد رسید و مردم کمتر نگران تنش های ارزی خواهند شد؛ این مساله به ثبات اقتصادی هم کمک می کند؛ بانک مرکزی می تواند با اجرای قانون بازار باز هم به ثبات نرخ ارز کمک بیشتری کند.

وی افزود: در این مدت با توجه به شرایطی که وجود دارد اگر ارز مداخله ای بیش از حد انتظار و برای کنترل نرخ ارز در بازار عرضه شود، نتیجه معکوس داشته و تورم زا خواهد بود و از همین جهت پیشنهاد ما به دولت این است که نسبت به ایجاد بازارهای متشکل ارزی اقدام کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه نگرانی وجود دارد که دولت ها کمبود درآمدهای خود را از طریق فروش ارز جبران کنند تأکید کرد: یکی از روش ها در برخی از دولت ها این بوده است که با فروش دلار، کسری بودجه خود را تأمین می کنند که این اقدام در نهایت فشار مضاعفی به مردم وارد می کند.

حسینی با اشاره به افزایش حجم خرید مردم در شب عید عنوان کرد: با توجه به تلاش مردم برای تأمین نیازهای پوشاکی و خوراکی خود در شب عید انتظار می رود دولت جلوی رشد نرخ ارز را سریعتر بگیرد چرا که افزایش نرخ ارز، فشار مضاعفی بر مردم خواهد داشت و سبد معیشتی آنها را خالی تر خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به سوابق رئیس فعلی بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز هم گفت: آقای همتی از روزی که بر مسند بانک مرکزی نشست اقدامات موثری انجام دادند و سعی کرد با کنترل بازار ارز به شکل نیمایی و ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای ضروری و ... تا اندازه ای ثباتی را به بازار ارز باز گرداند.

حسینی در پایان تأکید کرد: به نظر می رسد این بار هم بانک مرکزی اجازه افزایش قیمت ارز را ندهد و این افزایش قیمت ناشی از افزایش تقاضا در کشور باشد./1360/

ارسال نظرات