۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۴۰۲۴۶

مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی دانش پژوه می پذیرد

مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی دانش پژوه می پذیرد
مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی تحت اشراف رهبر معظم انقلاب از میان طلاب در سه مقطع، تمهیدی، خارج عمومی و خارج تخصصی دانش پژوه می پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی تحت اشراف رهبر معظم انقلاب از میان طلاب در سه مقطع، تمهیدی، درس خارج عمومی و درس خارج تخصصی دانش پژوه می پذیرد.

مقطع تمهیدی

مقطع تمهیدی شامل تحصیل در پایه های نهم و دهم حوزه علمیه می شود و شرایط پذیرش در این مقطع معدل ۱۷ در سطح 1 و پایه۷ و حداکثر ۲۳ سال سن برای دارندگان مدرک سیکل است.

شرط سنی برای دارندگان مدارک بالاتر از سیکل به نسبت مدرک، تا حداکثر سن ۳۰ سال افزایش پیدا می کند و دارندگان معدل بالاتر از ۱۹ در سطح ۱و پایه۷ وطلاب نخبه و استعداد برتر حوزه نیز از امتحان کتبی معاف هستند.

منابع آزمون مقطع تمهیدی جلد سوم مکاسب (چاپ کنگره) از اول بحث بيع (ص۷)، تا «التنبيه على امور » (ص۶۶) همچنین از بحث «احكام المقبوض بالعقد الفاسد»(ص۱۸۰) تا مبحث« السابع: ضمان القیمی بالقيمه » (ص۲۴۰) جلد اول رسائل (چاپ کنگره)

از « المقصد الأول في القطع» (ص ۲۹ )تا « المقصد الثاني في الظن» ص ۱۰۲ همچنین جلد دوم از « المطلب الثالث » (ص ۱۷۷) تا « ينبغي التنبيه على امور » (ص۲۲۳) است.

مقطع خارج عمومی

مقطع خارج عمومی شامل سال های اول و دوم شرکت در درس خارج می شود و شرایط پذیرش در این مقطع اتمام کامل سطح عالی حوزه با معدل کل ۱۷ و حداکثر سن ۲۵ سال برای دارندگان مدرک سیکل است که  برای دارندگان مدارک بالاتر به نسبت، تاحداکثر سن ۳۲ سال افزایش پیدا می کند.

منابع آزمون مقطع خارج عمومی جلد سوم مکاسب (چاپ کنگره) از بحث «احكام المقبوض بالعقد الفاسد» (ص۱۸۰)  تا « السابع: ضمان القيمي بالقيمة » (ص۲۴۰) و جلد پنجم مبحث « خیار غبن » (از ص۱۵۷، تا ص ۲۱۷) همچنین جلد دوم رسائل(چاپ کنگره) از « مباحث امارات » (ص ۳۸) تا « اول دلیل انسداد » (ص ۹۲) و جلد دوم از «تنبيهات استصحاب » (ص ۲۲۹ ) تا آخر استصحاب (ص ۲۷۲) است.

مقطع خارج تخصصی

پذیرش مقطع خارج تخصصی در رشته های، فقه اقتصاد، فقه جزا، فقه خانواده ، فقه سیاسی، فقه قضا، فقه تربیت و فقه معاملات برگزار می شود و شرایط پذیرش سابقه۴ سال شرکت در دروس خارج فقه و اصول، کسب توانمندی علمی متناسب با این دوره، حداکثر سن ۳۰ سال برای دارندگان مدرک سیکل و ۳۶ سال برای مدارک بالاتر و قبولی در مصاحبه های ورودی است و مصاحبه علمی نیز بر اساس تقریرات مکتوب دروس خارجی که طلاب گذرانده اند انجام می شود.

گفتنی است، علاقه مندان به نام نویسی در پذیرش مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی می توانند تا 20 فروردین ماه به سامانه اینترنتی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی به نشانی www.mfos.ir  مراجعه کنند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات