۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۶۴۰۴۲۶
نماینده طلاب سراب:

حضور مردم در انتخابات مصداق تکلیف و حقی برای تعیین سرنوشت است

حضور مردم در انتخابات مصداق تکلیف و حقی برای تعیین سرنوشت است
عضو مجمع نمایندگان طلاب حضور مردم در انتخابات را مصداق تکلیف و حقی برای تعیین سرنوشت شان ارزیابی کرد.

حجت الاسلام ابوالقاسم محسن زاده نماینده طلاب سراب در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه انتخابات گفت: در منظومه فکری امام و مقام معظم رهبری اساس حکومت، استقلال آزادی و جمهوری اسلامی است؛ همچنان که اسلامیت نظام یک رکن می باشد جمهوریت مردم هم، منشا روایی دارد، یعنی پایه و قوام حکومت وابسته به مردم است؛ اگر مردم در صحنه های مختلف حضور نداشته باشند حاکمیت اسلامی معنا ندارد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: تاکید حضرت امام و مقام معظم رهبری همیشه بر حضور مردم در انتخابات است؛ حضور مردم در انتخابات به معنی تایید حکومت و نظام جمهوری اسلامی است و در نظام اسلامی مردم نقشی محوری و اساسی دارند.

وی ادامه داد: حضور مردم در انتخابات مصداق تکلیف است و مردم برای تعیین سرنوشت خود باید حق انتخاب داشته باشند.

حجت الاسلام محسن زاده افزود: مردم در انتخاب اصلح باید حجت شرعی داشته باشند و وظیفه همگان این است که در مقابل شهیدان، حضرت امام و فراخوان مقام معظم رهبری لبیک بگوئیم و هم در انتخابات شرکت کنیم و هم فرد شایسته را برگزینیم.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پایان از نخبگان جامعه خواست ضمن تبیین شاخصه ها و مؤلفه های کاندیداهای اصلح، مردم را برای بهترین انتخاب هدایت کنند./1370/ج

ارسال نظرات