۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۳
کد خبر: ۶۴۰۴۲۷
حجت الاسلام والمسلمین نبوی خبرداد؛

راه اندازی واحد خواهران در مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم

راه اندازی واحد خواهران در مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم
رییس مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه از راه اندازی واحد خواهران در این مرکز خبر داد و گفت: واحد خواهران در حوزه آموزش، پژوهش و امور فرهنگی و تبلیغی فعالیت خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی رییس مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم عصر امروز در نشست بصیرتی تحلیل انتخابات مجلس دوازدهم که با حضور اساتید خواهر بسیجی جامعه الزهرا(س) و حوزه علمیه خواهران» در مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم برگزار شد، عنوان کرد: از ابتدای تشکیل بسیج اساتید به دنبال ایجاد بخش خواهران بودیم ولی به دلائلی نتوانستیم در این حوزه خوب عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در نهایت سرکار خانم آکوچکیان که خودشان عضو سپاه پاسداران هستند به این قسمت آمدند و کارها با همت ایشان راه اندازی شده است و بسیج اساتید در حوزه خواهران نیز در حال شکل گیری است.

رئیس مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم عنوان کرد: بسیج برادران چند فاز کاری دارد که یکی از آنها سیاسی است؛ ما در این فاز، نشست هایی داریم که به تناسب موضوع ممکن است مشترک بین اساتید خواهر و برادر برگزار شود و یک کانالی برای اخبار و اطلاعات و اطلاع رسانی و نشریه نبأ هم داریم که خواهران این بخش نیز تولیدات بخش سیاسی را به اساتید خواهر منتقل می‌ کنند.

وی با بیان این که در مجله حوزه انقلابی از خواهرانی که آمادگی نوشتن مقاله دارند استقبال می‌ شود، گفت: البته تولید مجله انقلابی دو بخش دارد، یک بخش آن تحلیل های سیاسی و امثال آن است و بخش دوم به مختصات حوزه انقلابی می‌ پردازد که خواهران با تولید مقالات می‌ توانند به این بخش کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی افزود: اساتید انقلابی، حوزه انقلابی و پژهش های انقلابی در این بخش بررسی می‌ شود و بخش دیگری معاونت پژوهش است که چند کار انجام می‌ دهد؛ یکی فراخوان مقالات راجع به موضوع مورد نیاز انقلاب می‌ دهد که از جمله آن بیانه گام دوم انقلاب و فضای مجازی است که امثال دو مورد فراخوان داشتیم.

وی در ادامه عنوان کرد: کار بعدی لجنه های علمی است که 10 مورد بوده و اقتصاد، جامعه شناسی، علوم سیاسی، هنر، روانشناسی از جمله آن است و از اساتید حوزوی که در این رشته ها کار کرده اند تشکیل شده است و یک فرایند فعالیت پژوهشی هم دارد ولی پژوهش های ما بنیادین و گسترده نیست بلکه در حقیقت فوریت های پژوهشی است و در نهایت با یک کار مشترک با اساتید دانشگاه به جمع بندی رسیده و تبدیل به کتاب های قوی در این حوزه می‌ شود.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به این که بخش دیگر، مربوط به فعالیت های فرهنگی است، گفت: در این بخش سایتی راه اندازی می‌ شود که در آن می‌ توانید حضور فعال داشته باشید و بیشتر هم همت اصلی ما این است که اولا حوزه، انقلابی باقی بماند و تفکرات انقلابی تقویت شود و دوم این که نیازهای علمی جمهوری اسلامی در حد توان پاسخ داده شود.

وی بیان داشت: در این معاونت هم اردوهایی خواهیم داشت که می‌ تواند برای خواهران شکل بگیرد همچنین شما در محیط آموزشی خود در جامعه الزهرا(س) و حوزه خواهران می‌ توانید با استفاده از عکس ها و نوشته ها تفکر انقلابی را به صورت مستمر در مقابل دیدگان طلاب و اساتید قرار بدهید./1330/ج

ارسال نظرات