۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۴۰۷۴۸
آیت الله خاتمی:

مردم با حضور در انتخابات عملا مرگ بر آمریکا را تحقق می بخشند

مردم با حضور در انتخابات عملا مرگ بر آمریکا را تحقق می بخشند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه گام هایی که به سوی صندوق ها برداشته می شود دشمن را به خشم می آورد، گفت: حضور مردم مایه سرافکندگی دشمنان ملت ایران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران به تبیین مسائل سبک زندگی دینی با الهام از «یا ایها الذین امنوا» های قرآن پرداخت و با تأکید بر زنده نگه داشتن یاد خداوند در زندگی گفت: سبک زندگی دینی از مسأله یاد خداوند جدایی ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایات انسان همواره باید یاد و ذکر خداوند را در زندگی خود زنده نگه دارد، ادامه داد: «بسم الله الرحمن الرحیم، اعوذ باالله من الشیطان الرجیم، استغفرالله ربی و اتوب الیه، لااله الا الله، سبحان الله، الحمدلله، الله اکبر و صلوات» از جمله ذکرهای خداوند در زندگی است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه یاد قلبی خداوند از یاد لسانی و زبانی با اهمیت تر است، اظهار کرد: ذکر خداوند در زندگی سبب دوری از گناهان و به سعادت رسیدن می شود؛ اگر انسان همواره به یاد خداوند باشد، بدون شک در لغزشگاه ها و خلوت ها عملکرد نادرست نخواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه بر اساس روایات، شیعیان راستین کسانی هستند که در خلوت به یاد خداوند هستند، بیان کرد: جوانان باید بدانند که خداوند در همه حال شاهد و ناظر بر اعمالشان است؛ طبق احادیث، جوانانی که از خوف خداوند و برای رضای او گناه نمی کنند، مایه مباهات خداوند می شوند.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان در عملکرد خود رضای خداوند را در نظر بگیرند، افزود: مسؤولان باید رضای خداوند را در نظر بگیرند و در راستای منافع حزبی حرکت کنند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه مسؤولان با ضابطه ها را بر رابطه ها ترجیح دهند، بر ضرورت توجه به یاد خداوند در قضاوت ها تأکید و ابراز کرد: امروز مردم در پای صندوق های رأی حاضر می شوند و نسبت به کاندیداها قضاوت می کنند، از این رو باید برای رضای خداوند رأی دهند و حزبی و طایفه ای رأی ندهند.

به گزارش رسا، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت نامه خود تأکید ویژه ای بر مسأله ولایت داشتند و با بیان اینکه راه ایشان باید ادامه پیدا کند، تأکید کرد: وصیت نامه ای که از ایشان منتشر شد، وصیتی بسیار حکیمانه است و باید دانست که عنصری جز عنصر اخلاص توان انشای این وصیت را ندارد؛ چشمه های حکمت بود که از قلم این شهید عزیز به رشته تحریر در آمد.

آیت الله خاتمی در ادامه با تأکید بر حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی اظهار کرد: مردم باید به سفارش رهبر معظم انقلاب عمل کنند و در انتخابات حضور پیدا کرده و به تکلیف سیاسی خود عمل کرده و با بصیرت رأی دهند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب انتخابات جهادی عمومی بوده، مایه تقویت کشور است و مایه برکت و تأثیرات تحول آفرین در مملکت می شود، ابراز کرد: ایشان انتخابات و رأی دادن را وظیفه ای شرعی، ملی و انقلابی دانستند و آن را جشن ملی خواندند؛ حفظ نظام از اوجب واجبات است و حضور مردم نیز مقدمه حفظ نظام بوده و از واجبات به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه گام هایی که به سوی صندوق ها برداشته می شود دشمن را به خشم می آورد، به شیطنت فوق العاده دشمنان قسم خورده ملت ایران مبنی بر عدم حضور در انتخابات اشاره و بیان کرد: دشمنان در آخرین لحظات مانده به انتخابات ملتمسانه از ملت ایران می خواستند از حضور پای صندوق های رأی خودداری کنند، اما بصیرت مردم نشان داد برای کوری چشم دشمنان با حضورشان عملاً مرگ بر آمریکا را تحقق می بخشند.

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه حضور مردم مایه سرافکندگی دشمنان ملت ایران خواهد شد، ابراز کرد: از کاندیداها می خواهیم پایان رقابت ها را آغاز رفاقت ها ببینند و دعواهای انتخاباتی را کش ندهند و جامعه را آکنده از تفرقه نکنند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: کسانی که حائز رأی اکثر می شوند مغرور نشوند و با رقبای خود کینه توزانه و بی مهرانه برخورد نکنند؛ نمایندگان مجلس برای رضای خداوند و خدمت به مردم حرکت کنند و به دنبال ایجاد ارتباط با مسؤولان اجرایی نباشند؛ نماینده ای که از ابتدا به دنبال ارتباط گیری با وزرا باشد، مشخص می شود که برای خداوند به مجلس نیامده است.

وی تأکید کرد: نمایندگانی که حائز رأی اکثریت نشدند نیز نباید بی مهرانه با آنها برخورد شود، بلکه از آنها نیز تشکر صورت گیرد، چرا که در فضای انتخاباتی حضور داشتند؛ کسانی که حائز رأی اکثریت نشدند باید ایده های خود را در اختیار نمایندگان منتخب مردم قرار داده و با آنها همکاری داشته باشند.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: سه ماه از عمر مجلس دهم باقی مانده است، انتظار می رود نمایندگان مجلس دهم بنا بر سوگندی که خورده اند تا آخرین لحظات به خوبی و با نشاط وظیفه خود را انجام دهند؛ به بزرگان بلاد و دلسوزان حوزه های انتخابیه نیز توصیه می کنم همایش وحدت تشکیل دهند و پیمان وحدت ببندند تا نمایندگان در کنار همه افراد آن حوزه برای عمران مناطق تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم دیگر به طرح دعواهای انتخاباتی از سوی نمایندگان اقبال نداشته باشند، خاطرنشان کرد: از مردم نیز توقع داریم در این عرصه فرهنگ سازی کنند؛ مردم به نمایندگانی که دعواهای انتخاباتی را مطرح می کنند بفهمانند دیگر از این سخنان استقبال نمی کنند؛ نمایندگان باید به دنبال وحدت، صفا، صمیمیت و همدلی باشند.

امام جمعه موقت تهران تحولات اخیر منطقه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در منطقه ای که هستیم خوشبختانه طی هفته هایی که گذشت شاهد خبرهای خوش بودیم؛ آمریکا منطقه به هم ریخته می خواهد و در راستای همین موضوع تلاش می کند، اما علیرغم تلاش هایی که داشت، در لبنان دیدیم که نخست وزیر انتخاب شد و مشغول تکمیل کابینه خود است و این به معنای ناکامی آمریکا در این شیطنت است.

وی افزود: مجلس عراق نیز نخست وزیر کشور خود را انتخاب کرد و او نیز در پی تکمیل کابینه است؛ راهپیمایی ضد آمریکایی عراقی ها نیز نشان بصیرت مردم عراق بود و این پیام را صادر کرد که ملت عراق دشمنان خود را به خوبی شناخته اند و به دنیا اعلام کرده اند تا آمریکا و آمریکایی ها در منطقه ای هستند آن منطقه روی خوش را به خود نخواهد دید.

آیت الله خاتمی با ابراز خرسندی از مصوبه مجلس عراق مبنی بر اخراج نظامیان آمریکا از عراق، عنوان کرد: بدرقه بسیار خوب مردم عراق از شهید حاج قاسم سلیمانی در بغداد، نجف و کربلا نیز یک مرگ بر آمریکای دیگر بود؛ پیروزی مقاومت در سوریه و عقب راندن تکفیری ها از حومه حلب و این که بعد از 8 سال یک هواپیمای مسافربری در فرودگاه حلب نشست نیز موفقیتی بزرگ است؛ امیدواریم روزی برسد که از همین تریبون اعلام کنیم که حتی یک وجب هم از خاک سوریه در دست تکفیری ها نیست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دشمن می پنداشت با ترور حاج قاسم سلیمانی فتیله مقاومت پایین کشیده می شود، اما از این که فتیله مقاومت پایین کشیدنی نیست غافل بود، خاطرنشان کرد: پیروزی های اخیر مقاومت بعد از شهات حاج قاسم سلیمانی به دست آمده است و این مقاومت تا اخراج آمریکا از منطقه و نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: ادبیات مورد قبول حاج قاسم سلیمانی این بود که تنها و تنها مقاومت جواب می دهد و مذاکره و مذاکره ها جواب نمی دهد و جواب نخواهد داد؛ بیش از 70 سال است که فلسطین اشغال شده است و هیچ مذاکره ای هم مشکل آن را نتوانست حل کند، اما موفقیت های اخیر در فلسطین به برکت انتفاضه های قهرمانانه حاصل شده است.

آیت الله خاتمی در پایان معامله قرن را محکوم به شکست خواند و خاطرنشان کرد: معامله قرن ترامپ قاتل نیز متولد نشد و نخواهد شد؛ این طرح کاملاً شکست خورده است و آمریکا و صهیونیست ها دیگر روی آرامش را نخواهند دید./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات