۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۴۱۰۳۵
مدیر حوزه علمیه سفیران حضرت ابوالفضل ماهان:

منشور روحانیت امام راحل مبارزه با تفکر سکولار در حوزه است

منشور روحانیت امام راحل مبارزه با تفکر سکولار در حوزه است
حجت الاسلام محمدی منشور روحانیت امام(ره) را مبارزه با تفکرسکولار در حوزه دانست وگفت:مسؤولان حوزه توجه داشته تا حوزه نباید با تفکر آمریکا و دشمنان انقلاب و اسلام پیش برود.
حجت الاسلام علی محمدی مدیر حوزه علمیه سفیران حضرت ابوالفضل ماهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان با اشاره به وظایف مهم طلاب نسبت به نظام اسلامی، گفت: همدلی و همفکر بودن طلاب با مردم از وظایف مهم طلاب در جامعه شمرده می‌شود.
 
وی افزود: پاسخگویی به مسائل دینی و اعتقادی مردم از وظایف طلاب در جامعه شمرده می‌شود و طلبه‌ای در جامعه موفق خواهد بود که در کنار درس خواندن، تبلیغ دین خدا را هم داشته باشد.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان این که اعتماد مردم به حوزه‌های علمیه نسبت به سال‌های قبل کمتر شده است، خاطرنشان کرد: فاصله افتادن بین مردم و طلاب از علت‌هایی بوده که مردم نسبت به حوزه‌های علمیه بی اعتماد و دلسرد شده اند.
 
استاد حوزه علمیه سفیران ماهان ابراز داشت: از بین رفتن فرهنگ طلبگی در جامعه یکی دیگر از اسبابی بوده که مردم از طلاب فاصله گرفته اند، زیرا به تجربه دیده شده که طلبه‌ای که اهل معنویت باشد، مردم به طرف آن خواهند رفت، اما امروز میبینیم که برخی طلاب از معنویت کمتری، برخورد دار شده اند.
 
وی بیان داشت: طلاب در حوزه‌های علمیه دچار سهل انگاری فراوانی نسبت به درس و آینده خود شده اند و بعضی از طلاب در حوزه‌های علمیه هدف طلبگی خود را گم و فراموش کرده اند.
 

وی ادامه داد: حوزه باید در مرحله اول آسیب‌هایی همچون تفکر حوزه سکولار را از خود دور کند و نگذارد که حوزه با تفکر آمریکا و دشمنان انقلاب و اسلام پیش برود.

مدیر حوزه علمیه سفیران حضرت ابوالفضل با اشاره به این که حوزه و روحانیت نسبت به نظام اسلامی وظیفه زیادی را دارا هستند، اظهار داشت: خدمات زیادی از طرف حوزه علمیه به مردم شده است و طلاب باید بدانند مهم‌ترین خدمت به مردم، روحیه دادن در اسباب معنوی است.
 
وی در پایان با توجه به این که حوزه انقلابی نیاز امروز کشور است، گفت: اخلاق و درس دو محور اصلی برای طلاب در حوزه‌های علمیه شمرده می‌شوند. /۱۳۸۰//310/خ
ارسال نظرات