۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۴۱۱۳۲
حجت الاسلام خاکی مطرح کرد؛

ضرورت گسترش رشته‌های تخصصی حوزوی

ضرورت گسترش رشته‌های تخصصی حوزوی
حجت الاسلام خاکی با بیان اینکه معیشت از جمله چالش‌های روحانیت است، گفت: شورای عالی حوزه علمیه قم باید رشته‌های تخصصی را در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های بزرگ گسترش دهد.
حجت الاسلام حبیب الله خاکی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه منشور روحانیت نصب العین حوزه‌ها است، خاطرنشان کرد: در زمینه پاسخگویی حوزه‌ها به نیاز‌های روز جامعه، مدرسه آیت الله قاضی، کلاس‌هایی را در مدارس آموزش و پرورش شهرستان (۱۲ مدرسه متوسطه پسرانه) برگزار می‌کند ضمن اینکه اقامه نماز ظهر و عصر، پاسخگویی به سوالات اعتقادی و شبهات دینی از سوی طلاب در مدارس پیگیری می‌شود.

مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول با اشاره به اینکه کارشناسان دینی و مذهبی رادیو دزفول بیشتر از طلاب و روحانیت مدرسه هستند، اظهار داشت: گروه‌های جهادی مدرسه (۳ گروه) هستند که یکی از آن‌ها بصورت فصلی و دو گروه دیگر بصورت دائمی با حضور در مناطق محروم به خدمت رسانی می‌پردازند ضمن اینکه در بحث سیل حضور فعالی داشتند.

این مقام مسئول ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی درباره فرقه‌های انحرافی گمراه کننده (باستان گرایی، یمانی گری، صوفی گری) با حضور اساتید کاربلد از قم دیگر رویداد مدرسه در راستای پاسخگویی به نیاز‌های جامعه و رفع شبهات اعتقادی است.

حجت الاسلام خاکی اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های اخلاق و آموزشی، پاسخگویی به نیاز‌های سیاسی و اجتماعی طلاب دیگر فعالیت‌های مدرسه در راستای تحقق منشور روحانیت است.

وی با اشاره به اینکه مباحث معیشتی از جمله چالش‌های روحانیت است، عنوان داشت: حوزه علمیه باید برای بحث معیشتی طلاب چاره‌ای بیندیشد تا طلاب از دولت و خدمات دولتی بی نیاز شوند، ضمن اینکه باید آموزش‌های علمی نه تنها در قم بلکه در سراسر حوزه‌های کشور اجرایی شود.

مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول بیان داشت: شورای عالی حوزه علمیه قم باید رشته‌های تخصصی را در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های بزرگ گسترش دهد تا طلبه‌ای که خواستار ادامه تحصیل است مجبور نشود به همراه خانواده عازم قم شود./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات