۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۴۱۲۷۶

دروغگو‌های توییتر را با برچسب نارنجی بشناسید

دروغگو‌های توییتر را با برچسب نارنجی بشناسید
توئیتر در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که منتشرکنندگان اخبار دروغ را با برچسب قرمز و نارنجی مشخص می‌کند.

به گزارش خبرگزاري رسا، توئیتر در حال آزمایش برچسب‌هایی با رنگ روشن در زیر اطلاعات غلط است که توسط چهره‌های عمومی توئیت شده‌اند.

توئیت‌ها گمراه‌کننده رنگی می‌شوند

روز پنجشنبه، یکی از خبرگزاری‌ها تصاویری فاش شده از دموی آزمایشی برچسب رنگی توئیتر منتشر کرد که یکی از آن‌ها توئیتی از برنی سندرز، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، را با برچسب "گمراه کننده مضر" نشان می‌داد.

عکس‌های صفحه همچنین توییتی درباره شیوع ویروس کرونا و افشاگران را نشان می‌دهد که هر دوی این پست‌ها توسط حساب‌های تأیید شده منتشر شده‌اند. توئیتر تائید کرد که به دنبال راه‌های جدیدی برای پرداختن به این موضوع است.

برچسب قرمز در توئیتر به چه معناست

این نسخه‌ی نمایشی نشان‌های هر دو رنگ نارنجی و قرمز را در خود جای داده بود. آن طور که ما متوجه شدیم، اگر رنگ برچسب قرمز باشد، اطلاعات منتشر شده می‌تواند به طور تخریب کننده‌ای اشتباه باشد.

بر چسب نارنجی و قرمز، سهم منتشرکنندگان اخبار دروغ در توئیتر

مطابق گزارش روز پنجشنبه این خبرگزاری، ایده اصلی این است که جامعه توئیتر موفقیت یا عدم موفقیت یک توئیت را بر اساس میزان گمراه‌کنندگی آن بررسی کنند. همچنین فیدبک کاربران به توئیت‌های مختلف روی این مسئله تاثیر مستقیم دارد.

صحبت‌های سخنگوی توئیتر درباره علت اضافه شدن ویژگی جدید

سخنگوی توئیتر گفت این شرکت "برای کشف اخبار جعلی بر روی پتلفرم خود" در حال کشف چندین راه جدید است. وی افزود: «این یک طرح است که می‌تواند بازخورد جامعه توئیتری را در بر بگیرد. اطلاعات غلط یک مسئله اساسی است و ما روش‌های مختلفی را برای رفع آن آزمایش خواهیم کرد. "

البته باید در نظر بگیریم که ممکن است این ویژگی هیچگاه به دسترس عموم نرسد، زیرا این فقط یک نسخه‌ی نمایشی است. در اوایل ماه جاری، سایت این شبکه اجتماعی ممنوعیت ویدئو‌های "دیپ‌فیک" و سایر مطالب دستکاری شده را اعلام کرد که می‌تواند آسیب جدی به همراه داشته باشد./1360/

ارسال نظرات