۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۴۱۳۰۷
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد مطرح کرد؛

ریزش برکات ماه رجب به واسطه استغفار، صدقه و دعا

ریزش برکات ماه رجب به واسطه استغفار، صدقه و دعا
استاد درس خارج حوزه استغفار، صدقه و دعا را از بهترین اعمال ماه رجب دانست و گفت: خداوند به همین واسطه در این ماه رحمت خود را بر مردم ارزانی می‌ دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرارسیدن ماه رجب به عنوان مقدمه ای برای ماه شعبان و رمضان اظهار داشت: این سه ما نسبت به دیگر ماه های سال دارای خصوصیاتی هستند تا جایی که شیخ صدوق کتابی با عنوان «فضائل الاشهره الثلاثه» در بیان ویژگی ها و فضائل این سه ماه نوشته است.

وی افزود: در حقیقت ماه رجب ماه ولایت، ماه شعبان ماه نبوت و ماه رمضان ماه ضیافت الهی است و انسان مؤمن با ماه رجب ریاضت و سختی کشیدن را نماز و دعا و روزه و استغفار آماده می‌ کند تا به ماه رمضان برسد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به حرام بودن این ماه به عنوان دلیلی دیگر بر حرمت و عظمت رجب یادآور شد: این ماه حتی در بین اعراب جاهلی قبل از اسلام نیز دارای احترام بوده و آنها نیز در این ماه از جنگ و مبارزه و خون ریزی امتناع می‌ کردند.

وی با اشاره به ریزش رحمت الهی در ماه رجب به واسطه دعا و استغار خاطرنشان کرد: همه ما باید قدر این ماه را بدانیم چون هیچ یک از ما این اطمینان را نداریم که سال آینده هم زنده باشیم و فضائل این ماه را درک کنیم، از این رو باید از لحظات و برکات این ماه بیشترین بهره را ببریم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه این گفت‌وگو به بیان مهم ترین و افضل الاعمال این ماه پرداخت و خاطرنشان ساخت: دعا، استغفار، صدقه و رسیدگی به نیازمندان از بهترین اعمال این ماه است به ویژه صدقات و مبرات با توجه به این که ماه رجب در ایام نوروز نیز واقع خواهد شد از ارزش والایی برخوردار است.

وی دعا و نیایش را رفع همه گرفتاری ها دانست و گفت: برای این بیماری کرونا که نه تنها در ایران بلکه در کل جهان شایع شده همه ما باید ضمن رعایت نکات بهداشتی، دست به دعا برداشته و برای ریشه کن شدن آن به درگاه خدا استغاثه کنیم تا خداوند متعال عنایت ویژه خود را به ما ارزانی بدارد./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات