۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۴۱۳۴۴
کارشناس مسائل فلسطین مطرح کرد؛

کم توجهی به آرمان‌های انقلاب اسلامی در سینما

کم توجهی به آرمان‌های انقلاب اسلامی در سینما
دکتر صفاتاج گفت: نادیده گرفتن مسئله فلسطین و قدس در سینمای ایران، جدای از بی تمایلی روشنفکران به این موضوع، کم بودن فاصله مسئولین با این جریان‌ها را هم شامل می‌شود.

دکتر مجید صفاتاج استاد دانشگاه در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به غفلت از مسئله فلسطین در سینمای ایران گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله فلسطین مورد توجه محافل دانشجویی، روشنفکران و مبارزان بود، چه جریان‌های چپ‌گرا و چه اسلام‌گرا.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی علی‌رغم مطرح بودن شعارهایی مبنی بر جهانی بودن قضیه قدس، توسعه طلب بودن رژیم صهیونیستی، طمع داشتن به منابع جهان، تفاوت در نوع نگاه به مسائل پیرامونی خود و ذخایر کشورهای اسلامی، جریان‌های روشنفکری و هنری‌ به دلیل تفاوت در نوع نگاهشان به مسائل و اختلاف با جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و حتی قانون اساسی به این مسائل نپرداختند.

کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه به اهمیت فلسطین پرداخت و اظهار داشت: مورد توجه نبودن مسئله فلسطین و قدس، جدای از جریان‌های روشنفکری که تمایلی به آن ندارند، دلایل متعدد دیگری دارد؛ البته تا زمانی که کارشناسان و مسئولان فاصله‌‌شان را با جریان‌های روشنفکری در حوزه هنر، کم کنند؛ این خلاء باقی خواهد ماند.

وی عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر، کارایی، مانایی و پویایی خود را از دست داده است. در مجموع، دلیل نپرداختن به موضوع فلسطین جهل هنرمندان ما در حوزه سینما از کارگردان گرفته تا بازیگر، منفعت طلبی هنرمندان و تلاش آن‌ها برای گرفتن تابعیت آمریکا و عدم روشنگری و نزدیک شدن اقشار متعهد و مسئول به این جریان‌های هنری روشنفکر ماب است.

صفاتاج در پایان به جشنواره امسال نیز اشاره کرد و توضیح داد: امسال به نوعی در زمینه هنر کم کاری شد و کمتر هنرمندان، سینماگران و کارگردان‌ها را با آرمان‌های انقلاب آشنا کردیم، اگر هم این‌کار را انجام دادیم، تکراری و بدون هیچ‌گونه تنوعی بوده است. /882/ 302/

ارسال نظرات