۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۴۱۴۳۶

اطلاعیه دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه در خصوص کرونا

اطلاعیه دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه در خصوص کرونا
انجام دستورات دینی مثل شست و شوی دست ها، پرهیز از حضور در مناطق آلوده و پاکیزه نگهداشتن و ضدعفونی کردن اماکن و لوازم نقش موثری در پیشگیری از سرایت ویروس خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در اطلاعیه دفتر اجتماعی سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه راجع به ویروس کرونا آمده است:

یامن اسمه دوا و ذکره شفاء

بیماری ها یکی از پدیده های طبیعی حیات بشر است که هر از چندگاهی اشخاص یا جوامعی را مبتلا می کند و ویروس کرونا یکی از انواع بیماری هاست که اکنون جمعی از ملتها در چین، ژاپن، کره و حتی۳۷ کشور دیگر جهان از جمله ایران را گرفتار کرده است.

لازم است جامعه اسلامی در این گونه حوادث ناگوار به سه وظیفه اهتمام ورزند:

۱- با توجه به آفریننده انسان و هستی که زمام همه عالم در قدرت لایزال اوست و دعا و تضرع و درخواست شفای بیماران و سلامت جامعه، زیرا جامعه ای که از خداوند دعا و حاجت نخواهد چگونه انتظار اجابت را داشته باشد؟( قُلْ مَا یَعْبَأُ بِکُمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَاؤُکُمْ؛ ...)

۲- رعایت جدی توصیه های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان هم نسبت به اقدامات پیشگیرانه از سرایت ویروس افراد بیمار به اطرافیان و دیگران و هم نسبت به درمان مبتلایان به بیماری که بحمدالله وزارت بهداشت تاکنون توصیه های فراوانی را به اطلاع ملت عزیز رسانده است. انجام دستورات دینی مثل شست و شوی دست ها قبل از خوردن و آشامیدن و پرهیز از حضور در مناطق آلوده و پاکیزه نگهداشتن و ضدعفونی کردن اماکن و لوازم و نیز پرهیز از تجمع های غیر ضروری حتی برای تشییع و مراسم ختم نقش موثری در پیشگیری از سرایت ویروس خواهد داشت.

۳- حفظ آرامش روحی یکی از اصول مهم سلامت روانی و جسمی جامعه است شایسته است مردم مومن و بصیر ایران ضمن بهره مندی از ذکر دائم الهی برای آرامش دلها، تحت تاثیر فرافکنی ها و بزرگ نمایی های این بیماری که عده ای خواسته یا ناخواسته به ایجاد رعب و وحشت در فضای مجازی و رسانه ها دامن زده است و جنگ روانی ایجاد کرده است قرار نگیرند، چرا که یکی از ابزارهای دشمنان کینه توز ایجاد جنگ روانی علیه دیگر ملت هاست که بهترین شاهد اخیر آن بایکوت خبر ۱۶۰۰۰کشته آنفولانزا در آمریکا در سال ۲۰۱۷ همراه با موج تبلیغاتی ۲۶۰۰ فوتی آنفولانزای نوع کرونا در چین برای قطع روابط تجاری دیگر کشورها با رقیب اقتصادی آمریکا و اروپا یعی چین است.

۴- از خداوند متعال مسئلت داریم بار دیگر رحمت خویش را شامل حال ملت مومن ایران نموده و شفای عاجل به بیماران عنایت و مردم عزیزمان را از این بیماری نجات دهد.

دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه

/1330/ج

ارسال نظرات