۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۴۱۵۶۴

کدام مواد غذایی سیستم ایمنی بدن را مقابل کرونا تقویت می‌کند؟

کدام مواد غذایی سیستم ایمنی بدن را مقابل کرونا تقویت می‌کند؟
رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: گروه غذایی دارای ویتامین «C» و گروه غذایی دارای ویتامین «A» می‌تواند بدن را در مقابل ورود ویروس تقویت کند.

به گزارش خبرگزاري رسا، علی‌اکبر حق‌ویسی با بیان اینکه ویروس کرونا از گروه بیماری‌های سرماخوردگی است و جای نگرانی ندارد، اظهار کرد: اگر نگران بوده و استرس داشته باشیم سیستم ایمنی بدن ضعیف و عضله‌ها و ویتامین‌ها مصرف می‌شود.

وی بر لزوم رعایت مباحث بهداشت فردی تاکید کرد و افزود: شست‌وشوی دست‌ها، فاصله گرفتن از افراد سرما خورده، حضور نیافتن در تجمع‌ها و خواب منظم مهم‌ترین نکاتی است که از مبتلای افراد به کرونا جلوگیری می‌کند.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه فعالیت‌های بدنی مناسب از جمله قدم زدن در مکان‌های باز و خلوت سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، عنوان کرد: گروه غذایی دارای ویتامین «C »  از جمله سبزی‌ها و میوه‌های رنگی سبز تیره، قرمز و نارجی همانند هویج، گوجه و کلم و گروه غذایی دارای ویتامین « A» از جمله روغن، کره و زرده تخم مرغ می‌تواند بدن را در مقابل ورود ویروس تقویت کند.

وی خاطرنشان کرد: املاح روی و آهن که بیشتر در گوشت‌های قرمز گاو، شتر و گوساله پیدا می‌شود نیز نیازهای سلولی بدن را تامین و سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.

حق‌ویسی از تاثیر «امگا3» در تقویت سیستم ایمنی بدن یاد کرد و گفت: برای جذب این ماده در بدن می‌توان از غذاهای دریایی استفاده کرد.

وی یادآور شد: شادی، خنده، نشاط و فعالیت بدنی اهمیت بسیاری دارد که اگر این مباحث را مورد توجه قرار دهیم می‌توانیم کرونا را شکست دهیم./1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات